اختصاص 2500 میلیارد ریال برای ایجاد فرصت های شغلی در گلستان

رکنااقتصادی: حجت الله میرزایی روز چهارشنبه درحاشیه آغاز عملیات اجرایی دو طرح زنجیره زیستی ارگانیا و نیروگاه برق خورشیدی در روستای مرزی دوزالوم بخش داشلی برون گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا گفت: این تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی امید درحال پرداخت است.

وی افزود: از این میزان تسهیلات 700 میلیارد ریال توسط بانک توسعه تعاون، 1000 میلیارد ریال توسط بانک رفاه کارگران و بقیه توسط صندوق کارآفرینی امید تاپایان امسال به متقاضیان مشاغل خرد و متوسط و خانگی و طرح های کارآفرینی پرداخت می شود.

میرزایی خاطرنشان کرد : میزان تسهیلات پیش بینی شده امسال در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: بیشتر تسهیلات پیش بینی شده در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و درمناطق روستایی پرداخت می شود.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید در کشور نیز گفت: از مجموع 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده امسال تاکنون 143 هزارو 500 میلیارد ریال به 11 هزارو 400 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال پرداخت شده است.

میرزایی افزود: سهم استان گلستان از این میزان تسهیلات پرداختی 4300 میلیارد ریال به 323 طرح بوده است.

مراسم آغاز عملیات اجرایی دو طرح شامل زنجیره زیستی ارگانیا و نیروگاه تولید برق خورشیدی که قرار است با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود، روز چهارشنبه در روستای دوزالوم درفاصله 51 کیلومتری از مرکز شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

طرح نیروگاه تولید برق خورشیدی در دو مرحله با مجموع 9.7 مگاوات است که در مرحله نخست آن 1.2 مگاوات برق تولید می شود و برای احداث آن در مجموع 293 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

طرح زنجیره زیستی ارگانیا نیز با هدف تولید، عرضه و صادرات محصولات ارگانیک شامل میوه های خشک و خشکبار، محصولات دام و طیور با ظرفیت فراوری سالانه194 تن محصول نهایی با هزینه پیش بینی شده 98 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 169 نفر اجرا می شود.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از 360 هزار نفر در شرق استان گلستان واقع است و بخش مرزی داشلی برون این شهرستان در جوار مرز ایران و ترکمنستان از مناطق محروم کشور محسوب می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟