لیلا بلوکات : من ترشیده و سلیطه نیستم! / دست از خشونت بردارید !

  لیلا بلوکات بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از خود نوشت: زنی که بلد است حقش را بگیرد “سلیطه” نیست، “توانمند” است.

زنی که طلاق گرفته “مطلقه” نیست، “مجرد” است. دختری که ازدواج نکرده “ترشیده” نیست، “مستقل” است.

زنی که تنها با فرزندانش زندگی می‌کند “بی‌سرپرست” نیست، “سرپرست خانوار” است. دختری که ظاهر جذابی دارد “جیگر” یا “هلو” نیست، “زیبا” است. زنی که نگران زنان سرزمینش باشد “فمنیست کله‌ خراب” نیست، “دلسوز” است.

فرهنگ لغات مان را اصلاح کنیم

خشونت‌ها خود به خود کاسته خواهد شد.

لیلا بلوکات

بیوگرافی لیلا بلوکات

لیلا بلوکات» بازیگر نقش همسر «آخناتون» در سریال در حال نشر یوسف پیامبر،متولد 4 قوس(آذر) 1361 در تهران می باشد.

وی فارغ التحصیل لیسانس رشته طراحی فرش است و به روانشناسی علاقمند است.

«لیلا بلوکات» به دلیل علاقه اش به بازیگری کورس های بازیگری را نزد استادانی چونی «امین تارخ» و «میکائیل شهرستانی» گذرانید و از سال 1377 با تیاترهای کودک در فرهنگسرا کار خود را شروع کرد.

او از سال ۱۳۷۸ با بازی در سریال «روزهای زندگی» به کارگردانی «سیروس مقدم» به گونه رسمی وارد حرفه بازیگری شد.

«لیلا بلوکات» در سال 1385 در 25 سالگی در فلم «اخراجی‌ها1»  و در سال 1387 نیز در «اخراجی ها2» به کارگردانی «مسعود ده‌نمکی» نقش آفرینی کرد و در سینما خوش درخشید.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی «لیلا بلوکات» بازی در سریال «یوسف پیامبر» به کارگردانی «فرج‌الله سلحشور» است.

وی سال 1387 در 27 سالگی در سریال «یوسف پیامبر» با بازی در نقش همسر آخناتون توانست با مهارت خود، آن کرکتر و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.

«لیلا بلوکات» درباره بازی خود در سریال در مصاحبه ای گفته است: در ابتدا قرار بود کرکتر جوانی های زلیخا را من بازی کنم و از آنجایی که صورت من برای گریم پیری جواب نمی داد قرار شد بانو آهو خردمند کرکتر پیری زلیخا را بازی کند.

وی ادامه داد: اما من یک حادثه ترافیکی بسیار بدی را تجربه کردم و گروه هم به این نتیجه رسیدند بازیگری را انتخاب کنند که بتواند نقش جوانی و پیری زلیخا را هم زمان بازی کند و بانو «کتایون ریاحی» انتخاب شد؛ ایشان هم که «یوسف پیامبر» آخرین کارشان بود و خیلی خوب ظاهر شدند.

کدخبر: 1042907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی