جذابیت ژیلا شاهی خارج از سریال ها /  از سریال پوست شیر تا سریال داریوش + بیوگرافی  و فیلم ها

ژیلا شاهی، بازیگر سینما و تلویزیون، در سال ۱۳۶۴ در اردبیل متولد شد. او از کودکی به بازیگری علاقه‌مند بود و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی زیر نظر حمید سمندریان، فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. شاهی با بازی در فیلم‌هایی همچون «قصر شیرین»، «روزهای نارنجی»، «زغال» و «شیطان وجود ندارد» و سریال‌های پرمخاطبی چون «پوست شیر» و «همه‌چیز آنجاست»، به شهرت رسید. این بازیگر توانمند و پرانرژی، با بازی در نقش‌های متنوع و چالش‌برانگیز، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در دل مخاطبان ایرانی پیدا کند.

ژیلا شاهی، ستاره درخشان سینمای ایران، با بازی‌های تأثیرگذار خود در آثار متنوعی همچون "پوست شیر"، "قصر شیرین" و "موقعیت مهدی"، جایگاه ویژه‌ای در دل مخاطبان باز کرده است. او با ایفای نقش‌های چالش‌برانگیز و متفاوت، توانسته است طیف گسترده‌ای از احساسات را به تصویر بکشد و تحسین منتقدین را برانگیزد.

شاهی برای بازی در فیلم "قصر شیرین"، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت توانست تندیس طلایی بهترین بازیگر زن را از نهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا از آن خود کند. همچنین، برای بازی در فیلم "موقعیت مهدی"، به عنوان نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شد.

یکی از نقش‌های ماندگار ژیلا شاهی، ایفای نقش همسر صیغه‌ای رضا پروانه در سریال پرمخاطب "پوست شیر" است. او در این سریال با بازی درخشان خود، توانست عمق احساسات پیچیده این شخصیت را به تصویر بکشد. همچنین، نقش‌آفرینی او در فیلم "قصر شیرین" به عنوان همسر جلال، یک زن قوی و مصمم را به نمایش گذاشت که با چالش‌های زندگی روبرو می‌شود.

در فیلم "موقعیت مهدی"، ژیلا شاهی در نقش همسر شهید مهدی باکری، زنی صبور و مقاوم را به تصویر کشید. او با بازی در این نقش، نشان داد که قادر است طیف گسترده‌ای از احساسات را از شادی و عشق تا غم و اندوه را به زیبایی به نمایش بگذارد. این نقش‌آفرینی درخشان، برای او نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را به همراه داشت.

ژیلا شاهی بازیگر زن

فیلم سینمایی

عنوان سال انتشار کارگردان

روئیدن در باد ۱۳۹۰ رهبر قنبری

دلتنگی‌های عاشقانه ۱۳۹۱ رضا اعظمیان

خاکستر و برف ۱۳۹۱ روح‌الله سهرابی

فصل فراموشی فریبا ۱۳۹۲ عباس رافعی

پرسه در حوالی من ۱۳۹۵ غزاله سلطانی

لرد ۱۳۹۵ محمد رسول‌اف

روزهای نارنجی ۱۳۹۶ آرش لاهوتی

قصر شیرین ۱۳۹۷ رضا میرکریمی

زغال [۳] ۱۳۹۸ اسماعیل منصف

شیطان وجود ندارد ۱۳۹۸ محمد رسول‌اف

موقعیت مهدی ۱۴۰۰ هادی حجازی فر

فیلم کوتاه

عنوان سال کارگردان

اویان ۱۳۸۹ اسماعیل منصف

بچه مرز ۱۳۹۰ رضا جمالی

کات ۱۳۹۴ رضا جمالی

باغ بی‌برگی ۱۳۹۴ غزاله سلطانی

نارگل ۱۳۹۵ زهره معتمدی

رودی از فصل‌های من گذشت ۱۳۹۵ آبتین سلیمی

آرداک ۱۳۹۵ اسماعیل منصف

جایی برای آرامش ۱۳۹۶ جمیل عامل‌صادقی

سریال های ژیلا شاهی

همه‌چیز آنجاست (۱۳۹۳)

پوست شیر (۱۴۰۱) - (نمایش خانگی)

عاشورا (۱۴۰۲)

داریوش (۱۴۰۳) - (نمایش خانگی)

جوایز و افتخارات ژیلا شاهی

ژیلا شاهی بازیگر زن

 

ژیلا شاهی بازیگر زن

کدخبر: 1024897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی