عکس زن فوق جوان و زیبای نزار قطری مداح سرشناس / حتی جوان تر از پسرانش + فیلم و بیوگرافی

نزار القطری که در ایران و دست‌کم در میان مذهبیون شناخته شده است با نام اصلی نزار فضل‌الله روانی یا نزار الجعفری مداح شیعه اهل قطر است.

نزار قطری مداح

نزار قطری؛ صدای ماندگار در عرصه‌ی مداحی

نزار فضل‌الله روانی، مشهور به نزار القطری، مداح شیعه‌ای است که با صدای گرم و دلنشین خود، سال‌هاست دل‌های میلیون‌ها عاشق اهل بیت (ع) را به وجد آورده است. او که اصالتاً ایرانی و اهل لارستان فارس است، از کودکی به مداحی علاقه‌مند بوده و این هنر را نزد اساتید برجسته فرا گرفته است.

قطری که در کویت زندگی می‌کند، به زبان‌های عربی، فارسی، انگلیسی، ترکی و اردو تسلط کامل دارد و مداحی‌های او به همین زبان‌ها در سراسر جهان شنیده می‌شود. وی علاوه بر مداحی، در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری نیز فعالیت داشته و مدتی را به تدریس علوم دینی در نجف اشرف مشغول بوده است.

آغاز شهرت

شهرت نزار القطری در ایران با پخش نوحه‌ی زیبای "أنا مظلوم حسین" در سال ۱۳۸۶ آغاز شد. این نوحه که به دو زبان عربی و فارسی اجرا شده بود، به سرعت در میان مردم محبوبیت پیدا کرد.

سبک و سیاق مداحی نزار قطری

نزار قطری در مداحی‌های خود از سبک جنوبی ایران الهام می‌گیرد و با انتخاب اشعار مناسب، مضامین عمیق دینی را به زیباترین شکل ممکن بیان می‌کند. او همچنین از صادق آهنگران، مداح نامدار ایرانی، تأثیر پذیرفته است.

حضور در برنامه‌های مذهبی

نزار القطری در برنامه‌های مذهبی متعددی حضور یافته و با صدای گرم و بیان شیوای خود، لحظات معنوی زیبایی را برای مخاطبان رقم زده است. یکی از این برنامه‌ها، برنامه‌ی "حسینیه معلی" بود که با حضور او، حواشی زیادی به همراه داشت.

زندگی شخصی

نزار القطری متأهل است و دو پسر و یک دختر دارد. او در کنار مشغله‌های هنری، به خانواده و دوستان خود بسیار اهمیت می‌دهد.

نتیجه‌گیری

نزار قطری، با صدای دلنشین و سبک خاص خود، به یکی از محبوب‌ترین مداحان شیعه در جهان تبدیل شده است.

نزار قطری مداح

نزار قطری

نزار قطری مداح

شهرت نزار قطری

در ۲۴ دی ماه سال۱۳۸۶ پس از اخبار شبانگاهی شبکه‌ی سوم سیما نوحه‌ی عربی-فارسی «أنا مظلوم حسین» با صدای نزار قطری پخش شد و سبب شد نام او در ایران بر سر زبان‌ها بیفتد.

نزار قطری برای مداحی از سبک مداحی جنوب ایران استفاده می‌کند. او از صادق آهنگران الهام می‌گیرد و اشعار مداحی را با توجه به مضمون آن‌ها انتخاب می‌کند.مداحی دیگری به مناسبت اربعین از وی منتشر گردیده است به نام «یوم‌الزیاره» که با اشعاری به زبان‌های فارسی، عربی و ترکی اجرا شده است.

از دیگر آثار وی می‌توان به «صَوت‌المَلائین»، «للمَشّایه» و «رسالةالسُیوف» اشاره کرد.

نزار قطری مداح

نزار قطری مداح

حضور در برنامه حسینیه معلی

وی به عنوان کارشناس در برنامه تلویزیونی حسینیه معلی که اعیاد شعبانیه از شبکه ۳ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، حضور داشت.

حضور او در این برنامه باوجود سخنانی که در آن رد و بدل شد حواشی زیادی به همراه داشت. ضمن این‌که او مطالبی را در این برنامه مطرح کرد که با واقعیت چندان هم‌خوانی نداشت.

کدخبر: 1015714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
یسنا صادقی
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی