محاکمه دوباره صاحب بنگاه در پرونده قتل مرد کامیون دار

به گزارش رکنا،  رسیدگی به این پرونده از اسفند ۱۴۰۱ به دنبال وقوع درگیری در یکی از خیابان‌های شرق تهران آغاز شد .مرد ۴۰ ساله‌ای به نام آرش که از ناحیه ران چاقوخورده بود به بیمارستان منتقل شد. اما ساعتی بعد به خاطر بریدگی شریان اصلی سفیدران تسلیم مرگ شد .

ردیابی صاحب بنگاه معاملات ملکی

ماموران پلیس با مرگ آرش که راننده کامیون بود به تحقیق پرداختند و دریافتند وی در درگیری با صاحب یک بنگاه به نام افشین جان سپرده است.

 به این ترتیب افشین ۲۶ ساله ردیابی بازداشت شد و به درگیری خونین اعتراف کرد.

نخستین دادگاه

 وی پای میز محاکمه ایستاد و گفت: من چند سال است که صاحب بنگاه ملاک هستم .مقابل مغازه‌ام ایستاده بودم که آرش کامیونش را مقابل مغازه‌ام پارک کرد .من به او اعتراض کردم و از او خواستم کامیون را مقابل بنگاه پارک نکند. اما او شروع به فحاشی کرد .همان لحظه چند نفر از دوستانش به هواخواهی از آرش به سمت هم حمله ور شدند و من که ترسیده بودم چاقو کشیدم و یک ضربه به پای آرش زدم .اما اصلاً فکر نمی‌کردم ضربه کشنده باشد و باعث مرگ وی شود .

شکسته شدن حکم در دیوان عالی کشور

در پایان جلسه قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند. اما با اعتراض افشین به حکم صادره پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات عالی رتبه اعلام کردند لازم است آگاهی و یا عدم آگاهی متهم درباره اینکه ضربه به سفیدران می‌تواند کشنده باشد بررسی شود .از طرفی روشن شود ابتلای قربانی به بیماری دیابت و یا بیماری زمینه دیگر می‌تواند در مرگ او موثر بوده باشد یا نه.

 با این اظهار نظر و شکسته شدن حکم قصاص در دیوان عالی کشور افشین بار دیگر در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در دومین دادگاه چه گذشت؟

 در این جلسه مادر آرش روبه روی قضات ایستاد و گفت :پسرم به تازگی ازدواج کرده بود .ولی هنوز صاحب فرزند نشده بود .این مرد زندگی پسرم را نابود کرد. من از خون پسرم گذشت نمی‌کنم و برای قاتل پسرم قصاص می‌خواهم.

 وقتی متهم روبه روی قضات ایستاد اظهارات قبلی اش را تکرار کرد.

 وی گفت: باور کنید من قصد کشتن آرش را نداشتم .اصلاً او را نمی‌شناختم و او خودش دعوا را شروع کرد. من که ترسیده بودم در دفاع از خودم چاقو را به سمتش گرفتم اما چاقو ناخواسته با پای او برخورد کرد. من اصلاً فکر نمی‌کردم ضربه چاقو به پای او می‌تواد منجر به مرگش شود .

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت :موکلم آگاهی نداشته که ضرب چاقو ممکن است با سفیدران وی که نقطه‌ای حساس است برخورد کند و منجر به مرگ شود .از این رو تقاضا دارم  موکلم از اتهام قتل عمدی تبرئه شود .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

 

کدخبر: 1042964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی