واکنش معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مرگ مادران باردار

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ محمود شهامت امروز (چهارشنبه ۱۸ مردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی هست که هیچ خیری در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری نکرده است. 

شهامت با انتقاد از نبود اورژانس هوایی در استان افزود: عدم وجود اورژانس هوایی به معنای خطر مرگ در کمین مادران باردار است. 

وی با بیان اینکه سومین رتبه در خصوص سوختگی در کشور را داریم، گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که بیمارستان سوختگی ندارد. ‌

شهامت با اشاره به اینکه بخش بهداشتی و درمانی استان ما مغفول مانده است، عنوان کرد: باید پرسید که چرا واحد تولیدی سرنگ و سرم‌سازی در استان وجود ندارد این در حالی است که مرکز تولید داروهای گیاهی کشور هستیم؛ اما رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود ندارد و متاسفانه به نقش زیرساخت‌ها در توسعه و درمان توجه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه «سی‌تی» بیماران شیمی درمانی در استان راه‌اندازی شد، عنوان کرد: ویدئوی «آندوسکوپ و کولونسکوپ» نیز به استان تعلق گرفت.

شهامت با اشاره به رشد و ارتقای زیرساخت‌ها، ابراز کرد: دستگاه «آنژیوگرافی» به صورت رایگان به استان اختصاص داده شد.

وی در خصوص زایشگاه بیمارستان امام سجاد یاسوج که اخیرا حاشیه‌هایی داشته است، بیان کرد: به ازای هر ۶ نفر در کشور ١۴ نفر در استان زایمان دارند و میانگین مرگ و میر مادران در کشور 23.5 و در استان 21.7 است.

محمود شهامت همچنین تصریح کرد: در بیمارستان‌های استان ۶ بخش تخصصی و فوق تخصصی شامل اطفال، جراحی و.. راه‌اندازی شده است.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد 

کدخبر: 917579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟