ماجرای عجیب فروش بلیط قطار به دو برابر قیمت در راه آهن تهران/ زائران امام رضا (ع) آزرده شدند

به گزارش رکنا، یکی از مخاطبان به خبرنگار رکنا گفت: یک ماه پیش در پیش فروش بلیط قطارهای شرکت راه آهن از طریق طریق سایت شرکت مهتاب سیر جم، اقدام به رزرو کوپه دربست و خرید 6 بلیط رفت و برگشت از تهران به مقصد مشهد کردم. من به سایت مراجعه و کد ملی، شماره شناسنامه، نام و نام خانوادگی، سال تولد، و تمام مشخصات کامل 6 مسافر را وارد کردم و بعد از اینکه پول رفت و برگشت را به مبلغ 4 میلیون و 480 هزار تومان پرداخت کردم و مرحله پرداخت تکمیل و بلیط ها صادر شد، متوجه شدم که تمام بلیط ها برای مسافر اول که اطلاعاتش را ثبت کرده بودم، صادر شد. یعنی 6 بلیط برای یک نفر صادر شد.

این مخاطب در ادامه گفت: من همان زمان برایم سوال پیش آمد که چرا همه بلیط ها برای یک نفر صادر شده است و چون سایت شرکت مهتاب سیر جم هیچ پیام خطایی ارسال نکرد و از طرفی اطلاعات هر 6 نفر را از من گرفته بود و به طور کامل ثبت کردم، احتمال دادم که روند خرید بلیط کوپه دربست چنین است و ایرادی ندارد.

این مخاطب در ادامه گفت: سپس شب گذشته برای حرکت به سمت مشهد و زیارت امام رضا(ع) به راه آهن مراجعه کردیم و متوجه شدیم که مامور قطار مقابل شماره کوپه ما تیک زده است و اجازه سوار شدن به قطار را به ما ندادند. وقتی سوال کردیم که چه مشکلی وجود دارد، گفتند طبق قانون فقط یک نفر می تواند سوار شود. ما اعتراض کردیم و با رفتار نامناسب مامور قطار مواجه شدیم و کار به جایی رسید که به ما توهین کردند و حتی رئیس قطار پلیس خبر کرد.

این مخاطب در ادامه گفت: این در حالی است که چند کودک کوچک همراه ما بود و مادر من عمل چشم انجام داده است و به قصد زیارت همراه ما آمده بود اما نه تنها با این شرایط خاص ما را به قطار راه ندادند بلکه با رفتار نامناسب از ما 2 میلیون و 200 هزار تومان دیگر بوسیله دستگاه کارتخوان گرفتند تا بتوانیم به قطار سوار شویم و بابت یک کوپه قطار دو برابر هزینه بلیط پرداخت کردیم و همان کوپه ای که پول آن را به طور کامل پرداخت کرده بودیم، دوباره به ما فروختند.

این مخاطب در ادامه با بیان اینکه این کار شرکت راه آهن خطا است، گفت: از شما خواهش می کنم مشکل من را پیگیری کنید، چون این مشکل نه تنها مشکل من، بلکه مشکل بسیاری از مسافران دیگر هم بود و این ظلم آشکار نسبت به مسافران است، زیرا شرکت مهتاب سیر جم اگر قرار بود کوپه را برای یک نفر رزرو کند، چرا مشخصات مسافران را تک به تک از ما خواست و هیچ پیام و تماسی نیز بعد از آن با ما گرفته نشد.

وی در ادامه گفت: مامور قطار همان زمان به ما گفت که این مشکل از گذشته نیز وجود داشته و هنوز هم دارد و هر روز پیش می آید و مشکلی است که مسافران در اغلب مسیرها با کوپه دربست دارند و شبکه راه آهن اقدام به حل این مشکل نمی کند، زیرا می تواند یک کوپه را دوباره بفروشد.

این مخاطب با بیان اینکه شبکه ریلی مدیون مسافران است، گفت: اگر ما پول همراهمان نبود، چه می شد؟ من هزینه ای که برای مخارج سفر مشهد نگه داشته بودم را پرداختم. این چه کاری است که با زائران امام رضا (ع) کردند؟ از آن بدتر اینکه ما برای برگشت هم چنین مشکلی را داریم و وقتی به اداره مسافرت مراجعه کردم، به ما گفتند که باید 2 میلیون و 200 هزار تومان نیز برای برگشت پرداخت کنید. این درحالی است که ما پول رفت و برگشت را به طور کامل پرداخت کرده بودیم.

این مخاطب در آخر گفت: خواهشمندم این مشکل را پیگیری کنید تا شرکت راه آهن بلیط برگشت ما را اصلاح و پولی که در زمان رفت از ما گرفتند را بازگردانند، زیرا سیستم اشتباه کرده است و این نشان می دهد سیستم رزرواسیون قطارهای شرکت راه آهن با مشکلات جدی روبرو است و مسافران در معرض این مشکلات تلخ قرار دارند.

به گزارش رکنا، برای پیگیری این موضوع خبرنگار رکنا با شرکت مهتاب سیر جم تماس گرفت و واحد مدیریت این شرکت از خود در قبال این مشکل رفع مسئولیت کرد و گفت: خرید و فروش بلیط ها زیر نظر شرکت راه آهن انجام می شود و به ما ارتباطی ندارد.

امیدوار هستیم که شرکت راه آهن این مشکل را حل و نه تنها پول اضافه ای که از این مخاطب گرفته شده را بازگرداند و مسیر برگشت را اصلاح کند، بلکه از این مسافران دلجویی و مشکل را به صورت کلی بررسی کند تا دیگر شاهد این اتفاقات تلخ برای هموطنانمان نباشیم.

کدخبر: 1042051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی