ایهود باراک: نمی‌توانیم وارد جنگ گسترده با حزب‌الله شویم

به گزارش رکنا ، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه به نقل از « ایهود باراک » نخست‌وزیر اسبق این رژیم از ناتوانی تل آویو برای ورود به جنگ گسترده با حزب‌الله خبر داد.

باراک با اشاره به شکست بزرگ و بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه گفت: ورود به جنگ گسترده و پیچیده با حزب‌الله تحت رهبری (کابینه ای) که شکست‌خورده‌ترین جنگ در تاریخ اسرائیل را مدیریت می‌کند، غیرممکن است.

وی افزود: اولویت ما بایستی دستیابی به توافق تبادل اسرا باشد؛ حتی اگر به بهای توقف جنگ در جبهه جنوبی (جنگ علیه نوار غزه) منجر شود.

باراک همچنین اذعان کرد: ما همه توانمندی حماس در غزه را از بین نبرده‌ایم؛ همچنانکه از ۵۷ سال پیش در شهر جِنین (در کرانه باختری) نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

پس از گذشت حدود یک سال از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

جنگ جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دوازدهمین ماه خود را در حالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کردند اما تاکنون به علت کارشکنی تل آویو به نتیجه‌ای نرسیده است.

منبع : ایرنا

کدخبر: 1042525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟