36 هزار کیلومتر از راههای اصلی کشور به دوربین‌ ثبت تخلف مجهز می شود

رکنا اقتصادی : داود کشاورزیانرئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: اکنون 680 دستگاه دوربین برای نظارت بر وضعیت جاده‌ها، بازبینی و کنترل سرعت در راههای شریانی کشور نصب است.
وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی جاده‌های کشور یادآور شد: نصب این دوربین‌ها علاوه بر مکانیزه کردن کنترل راهها سبب شد، نهادهای ذیربط از جمله پلیس‌راه، سازمان امداد و نجات و هلال‌احمر و مراکز مدیریت بحران در استان‌ها با اتصال به این سامانه و دستیابی به اطلاعات راه‌ها، خدمات خود را انجام ‌دهند. 
کشاورزیان به نصب سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در راههای کشور اشاره کرد و گفت: در هشت سال گذشته ثبت تخلفات سرعت در بخشی از راههای اصلی کشور توسط دوربین‌ها انجام‌ شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی، به مشکل کمبود اعتبارات برای خدمات راهداری اشاره کرد و افزود: از سال گذشته بودجه و اعتبارات مورد نیاز به بخش راه و حمل‌ و نقل اختصاص نیافته و این بخش از پارسال برای تامین بودجه پروژه‌ها، با مشکل مواجه بوده است. 
وی اعلام کرد: با ادغام حوزه راهداری با حمل ‌و نقل و پایانه‌ها در استان‌ها و تشکیل ادارات کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، مسوولیت نگهداری، بهسازی و ارتقای ایمنی راهها، تحت مسوولیت کامل این سازمان انجام می‌شود.
رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با اشاره به اهمیت راهها در توسعه کشور تصریح کرد: در صورت تحقق بودجه‌ کافی از طریق منابع پایدار، علاوه بر افزایش ایمنی در سفرهای بین ‌شهری و سرعت در ترددهای کشور، راهها نیز به ‌عنوان سرمایه‌های ملی به‌خوبی نگهداری و بر ظرفیت اشتغال‌زایی افزوده خواهد شد. 
کشاورزیان حمل ‌و نقل جاده‌ای کالا، مسافر و بخش بین‌المللی، ساخت مجتمع‌های خدماتی، رفاهی بین ‌راهی و مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد.
وی افزود: این سازمان برای افزایش سطح کیفی و کمی راهداری و حمل‌ و نقل کشور، همکاری مستمری با سایر ارگان‌ها دارد و زیرساخت‌های لازم برای نهادهایی مانند پلیس‌ راه را از طریق ساخت پاسگاههای پلیس‌راه فراهم کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایرنا

کدخبر: 237173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟