سه هزار میلیارد تومان وام به مددجویان کمیته امداد پرداخت شد

به گزارش رکنا، علی عاشوری در نشست خبری گفت: طبق بودجه سال ۱۳۹۹ کمیته امداد موظف هستیم سه هزار میلیارد تومان وام به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه وام‌های کمیته امداد در چهار سرفصل اشتغال، کارگشایی، تأمین، تعمیر و بازسازی مسکن و تأمین ودیعه مسکن است، گفت: تاکنون در حوزه اشتغال ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار، کارگشایی هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان، تأمین مسکن نیازمندان ۵۶۴ میلیارد تومان و در خصوص ودیعه مسکن ۲۵۰ میلیارد تومان تعهد صندوق جهت پرداخت است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: در هشت ماهه امسال به طور کامل تخصیص اعتبار به استان‌ها داده شده و دو هزار میلیارد تومان به استان‌ها پرداخت شده است.

عاشوری گفت: در حوزه کارگشایی ۹۰۲ میلیارد تومان در ۱۱۳ فقره وام و در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیازمندان ۳۴۹ میلیارد تومان در قالب بیش از ۲۶ هزار فقره وام پرداخت شده است؛ به دلیل افزایش اجاره‌بها و کرایه خانه‌ها تاکنون ۳۰۶ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است. در حوزه تأمین، احداث و خرید مسکن، ۲۴۱ میلیارد تومان به بیش از ۲۲ هزار متقاضی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای حوزه شهریه وام دانشجویان اعتباری تخصیص داده شده است، افزود: در این‌خصوص ۸۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که از پنج میلیون تا ۲۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود و تاکنون هشت میلیارد تومان به بیش از هزار نفر وام پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اظهار داشت: در مجموع در هشت ماه گذشته هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان در قالب ۲۵۶ هزار و ۱۷۸ فقره وام به نیازمندان و مددجویان پرداخت شده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه صندوق امداد ولایت با سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها برای پرداخت وام کارگشایی و ودیعه مسکن گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد تومان اعتیار به خانواده‌های زندانیان، ۱۵ میلیارد تومان به سازمان بهزستی و ۲۹ میلیارد تومان به نیازمندان و جددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشتریان صندوق امداد ولایت که حساب دارند بیش از شش میلیون نفر است.

عاشوری با بیان اینکه تا پایان سال ۱۳۹۸، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه صورت گرفته است، گفت: این آمار در سال ۱۳۹۹ به دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی گفت: ۸۳ میلیارد تومان وام برای تکمیل منازل کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اختصاص داده شده است که امیدواریم تا پایان سال ساخت این منازل به اتمام برسد.

عاشوی درباره راه اندازی صندوق ضمانت وام‌های اشتغال گفت: اولویت ما در این حوزه زنان سرپرست خانوار است و تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان جذب و برای هزار و ۵۰۰ مددجو ضمانت اشتغال پرداخت شده است.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 631071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟