معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۴۰ مرکز نیکوکاری در استان مشغول خدمت رسانی نیازمندان است، گفت: ۱۴ هزار و ۶۴۷ نفر از نیازمندان از خدمات این مراکز بهره مند می‌شوند.

محمدرضا شاهجانی با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز نیکوکاری در مناطق مختلف استان تهران آماده افتتاح هستند، بیان کرد: تعداد این مراکز تا پایان امسال به ۳۴۶ مرکز می‌رسد که برخی از این مراکز در روستاها و برخی ویژه بانوان است.

وی به مراکر نیکوکاری ویژه بانوان اشاره و افزود: هم‌اکنون شش مرکز نیکوکاری با مدیریت بانوان در استان تهران فعالیت دارند که این مراکز در شهرستان‌های ورامین، شهر قدس، ملارد و در تهران در ادارات کمیته امداد مناطق ۴، ۸ و ۱۲ قرار دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران هدف از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری را شناسایی نیازمندان و متمکنین هر محله و برآوردن نیازها و مشکلات فقرا توسط افراد توانمند بیان کرد و گفت: هم اکنون سه مرکز نیکوکاری روستایی نیز در شهرستانهای فیروزکوه، دماوند و پاکدشت مشغول ارائه خدمت به نیازمندان هستند.

شاهجانی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند، افزود: این مراکز توسط مردم اداره می‌شوند و به صورت محله محور با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۶۴۷ نیازمند در استان از ابتدای سال جاری تا کنون از خدمات مراکز نیکوکاری بهره مند شدند، بیان کرد: مردم نوع دوست و خیر استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان برای امور نیازمندان به مراکز نیکوکاری کمک کردند.

شاهجانی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد در محله‌ها فرهنگ نوع دوستی را گسترش می‌دهند، تاکید کرد: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده دراین مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 500563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟