واکنش فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به شائبه‌های مطرح شده درباره کشف یوزپلنگ در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، نقی میرزاکریمی درباره برخی شایعات مطرح شده درباره کشف یوزپلنگ ایرانی توضیح داد: از زمانی ورود یوزپلنگ به تهران ، پرونده قضایی برای آن تشکیل شد و من مسئول پیگیری پرونده بودم.

وی ادامه داد: تا پیش از دیروز سه نفر در ارتباط با این پرونده با همکاری پلیس Police امنیت تهران دستگیر شده بودند و نفر چهارم نیز تحت کنترل یگان حفاظت محیط زیست استان تهران و پلیس امنیت بود و حتی پلیس امنیت در خانه‌ این متخلف حضور پیدا کرده بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: اگر این فرد دوستدار محیط زیست بود پس چرا یوز را پیش از این به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل نداده بود؟ یوزپلنگ دقیقا در خانه این متخلف چه می‌کرده است؟ این سوالات مطرح است که این فرد با چه مجوزی توانسته معامله خرید یوز را انجام دهد؟ حالا به هر دلیلی اگر معامله را انجام داده چرا یوز را بلافاصله به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل نداده است؟

میرزاکریمی با تاکید بر اینکه این ابهامات درمورد پرونده «ایران» (ماده یوز کشف شده) وجود دارد، گفت: یکی از اعضای این باند قاچاقچی Smuggler سابقه‌دار است و درحال حاضر تمامی این متخلفان به دادسرا تحویل داده شده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: کل مستندات این پرونده و اقرار متخلفان وجود دارد و به محض آنکه تحقیقات دستگاه قضایی تکمیل شود جزییات پرونده منتشر می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟