ایران در جمع نوآوران صنعت کوهستان برای نخستین بار

«Mountain business summit ۲۰۱۷» با حضور ۱۵۰ شرکت فعال در زمینه کوهستان از ۱۵ کشور درحالی برگزار شد که به طور معمول سالانه ۱۵۰۰ بازدیدکننده دارد و امسال برای نخستین‌بار چهار شرکت گردشگری ایرانی موفق به حضور در آن شدند. این نمایشگاه بیشتر متمرکز بر کسب‌وکارهای نورآورانه‌ی صنعت کوهستان در زمینه‌ی ورزش Sport و اوقات فراغت، سبک زندگی، انرژی و منابع طبیعی و حفظ نواحی کوهستان است و منطقه پیرنه و شهر تَرب (Tarbes) نیز با توجه به جغرافیای کوهستانی که دارد، به عنوان محل برپایی چنین نمایشگاهی درنظر گرفته شده است.

محمدعلی فیاضی درباره حضور ایران در این نمایشگاه تخصصی به ایسنا توضیح داد:‌ نزدیک به دو سال پیش، گروهی از سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری کوهستان از فرانسه به ایران آمدند و تمایل به هکاری مشترک داشتند، اگرچه آن حضور به سرمایه‌گذاری خاصی منجر نشد، اما در زمینه‌ی تبلیغات، مشارکت‌هایی صورت گرفت و زمینه حضور در این نمایشگاه نیز فراهم شد.

وی اضافه کرد:‌ پس از آن سفر فرانسوی‌ها به ایران، مستندی از جاذبه‌های طبیعی و بکر ایران ساخته و در شبکه ۵ فرانسه پخش شد که برای گردشگری ایران بسیار مفید بود.

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی کشور سپس درباره حضور نمایندگان ایران در نمایشگاه بین‌المللی فرانسه برای نوآوران صنعت کوه، اظهار کرد: این نمایشگاه به مدت ۵ روز از ۵ تا ۷ جولای در منطقه پیرنه فرانسه برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ شرکت در حوزه‌های مربوط با کوهستان از ۱۵ کشور صاحب نام در این صنعت حضور داشتند. از ایران شش دفتر خدمات مسافرتی فعال در زمینه طبیعت برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که دو دفتر گردشگری به دریافت ویزا موفق نشدند. حضور این شرکت‌ها بیشتر با هدف جذب گردشگر و سرمایه‌گذار بود.

به گفته‌ی او، دیدارهای دو جانبه در این نمایشگاه فرصت خوبی برای برقراری ارتباط‌های بین‌المللی بود، مخصوصا آن‌که جغرافیای ایران ظرفیت بالایی در بخش کوهستان دارد و این حضور حتما برای ایران مفید خواهد بود، چرا که متاسفانه تا کنون خیلی اصولی و ضابطه‌مند از این موقعیت استفاده نشده که شاید از دلایل اصلی آن نداشتن مُدل مناسب در این زمینه بوده باشد. این نمایشگاه مدل‌های خوبی از کسب و کارهای کوهستان در اختیار فعالان ایرانی قرار می‌دهد.

فیاضی همچنین یادآور شد: انگیزه‌ی این نمایشگاه که محلی برای گردهم‌آیی نوآوران و خلاقان صنعت کوهستان به شمار می‌آید، بیشتر ایجاد کسب و کار در این زمینه است. این حضور چند روزه نیز فرصتی بود برای این‌که سرمایه‌گذاران و فعالان، مهارت‌ها و استعدادهای خود را به اشتراک بگذارند که ما امیدواریم نمایندگان ایران بهترین بهره را از این فرصت برده باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟