سایپا به دنبال سودجویی از طریق فروش خودروهای جایگزین/ صدای اعتراض مردم به گوش مسئولان برسد

به گزارش رکنا، با گذشت حدود دو سال از ثبت‌ نام خودروی شاهین در سامانه یکپارچه خودرو و نزدیک شدن به موعد تحویل پاییز و زمستان 1403، شرکت سایپا بدون هیچگونه اطلاعیه قبلی همه حواله‌ های شاهین موعد پاییز و زمستان را لغو کرده است. متقاضیان می گویند اولویت این مشتریان به علت عدم انتخاب طرح های تبدیل پیشنهادی به طور کلی در سامانه یکپارچه از سوی شرکت سایپا حذف شده است و این در حالی است که طرح های تبدیل اعلامی صرفا اختیاری بوده و موعد تحویل این مشتریان هنوز فرا نرسیده است.

تمام پارکینگ های سایپا مملو از خودرو شاهین است

یکی از متقاضیان در این خصوص به رکنا گفت: اولین خواسته مردم از دولت جدید را بشنوید. ما متقاضیان شاهین g دنده ای زمستان و پاییز 1403 در دور دوم سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودیم و هیچ پیامکی تا امروز برای ما ارسال نشده است و فقط پیامک های تبدیل اختیاری برای ما ارسال شده است.

وی در ادامه گفت: طی پیگیری های انجام شده سایپا به ما اعلام کرد که نوبت های زمستان 1403حذف شده اند. این در حالی است که سایپا هیچ دلیلی برای این موضوع به ما اعلام نکرد.

این متقاضی در ادامه مدعی شد: در حالی تمام پارکینگ های سایپا پر از خودرو شاهین است و سایپا این خودرو را دپو کرده اما خودروهای مردم که 2 سال صبر کردند را تحویل نمی دهد و می خواهند این خودروها را با افزایش قیمت به بازار عرضه کنند.

وی ادامه داد: ما نزدیک 2 ماه  100 میلیون تومان پول خود را بلوکه کردیم، آن هم با هزار مشکل و 2 سال با هزاران امید صبر کردیم و از خواسته خود صرف نظر نکرده و منتظر پاسخ مسئولین هستیم.

این متقاضی گفت ناچار شدیم تا در تاریخ چهارشنبه 10 مرداد ماه 1403 در محوطه ریاست جمهوری تجمع کنیم تا مسئولین فکری برای حل مشکل ما کنند.

سایپا به جای پاسخ مناسب، طلبکارانه با متقاضیان برخورد می کند

یک متقاضی دیگر در این خصوص گفت: ما حواله داران خودرو شاهین G موعد تحویل پاییز و زمستان 1403 در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردیم. مدت ها است که در بلاتکلیفی به سر می بریم و هنوز هیچ پاسخی از سایپا و نهادهای مرتبط نگرفته ایم. اپراتورهای سایپا هر بار با بی احترامی و طلبکارانه با ما برخورد می کنند. این در حالی است که روز به روز پول ما ارزش خود را از دست می دهد.

وی افزود: هر بار که تماس می گیریم پاسخ مشخصی دریافت نمی کنیم و یک بار می گویند لغو شده است و یک بار می گویند 50 - 50 است و یک بار می گویند باید از طرح جایگزین استفاده کنید. ما اگر می خواستیم کوییک یا ساینا ثبت نام کنیم که شاهین ثبت نام نمی کردیم.

این متقاضی ادامه داد: از همه استان های کشور از تهران، اصفهان، زنجان، کرمانشاه و حتی بوشهر جمع شدیم و فقط می خواستیم درخواست خود را به گوش رئیس جمهور برسانیم.

وی ادامه داد: ما اگر پولدار بودیم یا اگر مشکلی نداشتیم که از کارخانه ماشین ثبت نام نمی کردیم که به این وضعیت دچار شویم. ما به وزارت صمت و تمام نهادهای مرتبط شکایت نوشتیم اما هیچ پیگیری از سوی آنها انجام نشد و چندین ماه است که منتظر هستیم.

به گزارش رکنا، در حالی مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌ کنند که حالا شرکت سایپا با یک تصمیم یکجانبه به زخم‌ های متقاضیان نمک پاشیده است. لغو ناگهانی تحویل خودروهای شاهین برای متقاضیانی که حدود دو سال منتظر تحویل خودرو بودند، موجی از اعتراضات را در پی داشته است.

متقاضیان خودرو شاهین با برگزاری تجمع اعتراضی، خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند. این تجمعات نشان از عمق نارضایتی مردم از عملکرد شرکت سایپا و مسئولان مربوطه دارد.

اگرچه در سال های اخیر خودروسازان و متولیان صنعت خودرو هر بار از طریقی و به بهانه های مختلف به متقاضیان ظلم کرده و هیچکس هم مانع آنها نشده است اما دولت به‌ عنوان متولی اصلی حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان و مردم نباید در قبال این وضعیت بی‌ تفاوت باشد و باید با اتخاذ تدابیر جدی، از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کرده و به حقوق مردم احترام بگذارد.

کدخبر: 1025231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟