تغییر چهره آوا دارویت بازیگر ایتالیایی-ایرانی مهتاب سریال اکازیون +عکس پدر ایتالیایی اش!

آوا دارویت بازیگر ایرانی-ایتالیایی سینما و تلویزیون، در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۳۷۲ در ایتالیا به دنیا آمده است. او پدری ایتالیایی به نام پیترو دارویت (Pietro Daroit) دارد که ناظر ارشد کارخانه بوده است و مادری ایرانی به نام منظر دارویت (Manzar Daroit) که مهندس معمار (آرشیتکت) است. آوا فقط یک برادر به نام آرمان دارد

آوا دارویت

عکس های آوا دارویت در در مراسم خصوصی اختتامیه جشنواره باانرژی

آوا دارویت

آوا دارویت بازیگر جوان سینما و تلویزیون ایران است که از مهمترین آثار وی می توان به سریال های “معمای شاه” و “هست و نیست” و فیلم های سینمایی “اسکی باز” و “تمرینی برای اجرا” اشاره داشت.

این بازیگر خوش چهره در دوران کودکی خود و تا سن ۷ سالگی در ایتالیا ساکن بود. او پس از بازگشت به ایران، به شهر میانه در استان آذربایجان شرقی رفت و دوران ابتدایی را در آنجا سپری کرد. در حال حاضر آوا در تهران زندگی می کند.

آوا دارویت

پدر و مادر آوا دارویت

پدر آوا پیترو دارویت (pietro Daroit) ایتالیایی و اهل شهر رویت و مادرش منظر دارویت(Manzar Daroit) اهل ایران است. پدرش ناظر ارشد ساخت کارخانه و مادرش آرشیتکت است، تنها یک برادر بنام آرمان دارد. آوا دارویت در سن 7 سالگی به ایران آمده و بدلیل شغل پدر در اوایل بازگشت به ایران در شهر میانه آذربایجان شرقی ساکن شدند و آوا به همراه برادرش تحصیلات ابتدایی را در این شهر گذراندند.

آوا دارویت

برادر آوا دارویت

آوا دارویت

ورود آوا دارویت به عرصه هنر با بازی در سریالی مطرح

آوا دارویت فعالیت هنری‌اش را با حضور در کلاس‌های بازیگری آغاز کرد و برای اولین بار در سریال “معمای شاه” به ایفای نقش پرداخت. هر چند که نقش آوا دارویت در معمای شاه جزء نقش های اصلی و مهم فیلم نبود اما حضور در پروژه ای که بزرگان و اساتیدی از بازیگری را در خود داشته باشد قطعا برای بازیگر جوان، با انگیزه و با استعدادی همچون آوا تاثیرات به سزایی خواهد داشت.

آوا دارویت

آوا دارویت در جشنواره یونان

فیلم سینمایی «اسکی باز» در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم المپیای یونان شرکت کرده و آوا دارویت، بازیگر فیلم، به‌عنوان نماینده این اثر در یونان روی فرش قرمز حضور یافت.

آوا دارویت

فیلم شناسی

فیلم سینمایی

۱۳۹۶- اسکی باز- به کارگردانی فریدون نجفی

۱۳۹۶- نفس‌های آرام- به کارگردانی میثم هاشمی‌طبا

۱۳۹۴- تمرینی برای اجرا- به کارگردانی محمدعلی سجادی

۱۳۹۴- فیلم سینمایی عشقولانس

۱۳۹۳- چهارشنبه خون به پا می‌شود- به کارگردانی حماسه پارسا

۱۳۹۲- فیلم سفر ناتمام- به کارگردانی علیرضا امینی

سریال تلویزیونی

۱۳۹۶- سریال خانواده دکتر ماهان به کارگردانی علی محمد قاسمی

۱۳۹۶- سریال هست و نیست به کارگردانی حسین سهیلی زاده

۱۳۹۸- سریال ترور خاموش به کارگردانی احمد معظمی

۱۳۹۸- سریال وارش به کارگردانی احمد کاوری

1398- سریال ایل دا به کارگردانی راما قویدل

کدخبر: 1037413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمد جوادی
آیا این خبر مفید بود؟