انتظارات از مجلس دوازدهم با تعطیلات سه هفته‌ای جور نیست!

حالا ما نمی‌خواهیم دوباره بگوییم مجلس بلافاصله بعد از رأی اعتماد به آخرین وزیر پیشنهادی پزشکیان تعطیل شد؛ آن هم در شرایطی که همه به وضوح می‌دانیم درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و برای کمک به معیشت مردم ، حضور و همت عالی همه فرماندهان از خرد و کلان ضرروی است، بلکه می‌گوییم نمایندگان برای سرکشی به شهر و حوزه انتخابیه خودشان برگشته اند ولی در این فاصله هیچ اخباری منتشر نشد!

مجلس تعطیل نیست ولی در این مدت؛ قیمت نان افزایش یافت، کشاورزان از انباشت مطالباتشان به ستوه آمدند، حقوق و پاداش‌های نجومی هیات مدیره بانک‌ها افشا شد(مدیران دو بانک پاداش ۱۰ میلیارد تومانی گرفتند)، خط فقر خانواده 3 نفره در تهران 20 میلیون تومان اعلام شد ولی حقوق کارگر تکان نخورد، بنیاد مسکن بعضی از متقاضیان مسکن ملی را حذف کرد و ... این ها تنها بخشی از اخباری بود که طی همین چند روزه منتشر شد.

این مطلب بدین معنا نیست که اگر مجلس مطابق روال به کار خود می‌پرداخت، آب از آب تکان نمی‌خورد، خیر؛ حتما این طور نیست ولی از آن جا که مجلس می تواند از ابزار نظارتی خود برای تمام دستگاه های اجرایی استفاده کند، شاید مشکل کامیون‌دارانی که کارت های سوختشان مسدود شده و در جاده‌ها سرگردان بودند، زودتر حل می‌شد و شاید کمیسیون عمران از بنیاد مسکن درباره این اقدام غیرقانونی حذف متقاضیان مسکن ملی توضیح می خواست و شاید کمیسیون کشاورزی می گفت که چه طور می تواند دولت را در پرداخت مطالبات گندمکاران و کشاورزانی که با خرید تضمینی دولت دستشان زیرتیغ است، کمک کند و شاید کمیسیون اقتصادی از راهکارهایی درباره جلوگیری از سوءاستفاده مدیران دولتی و بانکی حرف میزد و می گفت این قانون حقوق و وام های نجومی چگونه محلی از اعراب دارد و ....و شاید همه این ها که گفتیم و خواندید به وقتی دیگر موکول نمی‌شد و البته شاید این همه به حسن‌ظن ما بازمی‌گردد که می پنداریم حتما با بازشدن مجلس اتفاقاتی بهتر می افتاد. این امیدواری به مجلس دوازدهم برای خود ما هم جای تعجب و خوشحالی توأمان دارد. پس ان شاالله که نمایندگان هم از این گمان نیک بهترین بهره را ببرند .

با این احوالات، به نظر می رسد تعطیلات سه هفته‌ای مدت زمان زیادی است هر چند در حوزه های انتخابیه مشغول خدمت باشند!

کدخبر: 1038854 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟