عکس دلخراش از یک دنا که ارابه مرگ شد! / بازرسان فنی ایران خودرو به چه کسی پاسخ می دهند؟

به گزارش رکنا، تصویری از خودروی دنا بعد از تصادف در پیرانشهر در حالی منتشر شده است که این خودرو به شکل عجیبی از وسط نصف شده است.

روز گذشته تصادفی در سه راهی جلدیان به سمت پیرانشهر بین دو خودروی ملی رخ داد که خودروی دنا نصف شد. تصویر بالا، وضعیت عجیب خودروی "دنا" بعد از تصادف با سمند است.

این حادثه ۲ کشته و یک مصدوم بدحال به همراه داشت.

به گزارش رکنا، در حالی همه روزه شاهد این تصاویر دلخراش و تلخ هستیم و روزانه خودروهای بی کیفیت و بدون استاندارد داخلی و چینی، تولید و روانه بازار می شوند که زمانی مدیران خودرویی کشور معتقد بودند که بنز و بی‌ ام‌ و، استانداردهای ایران را ندارد!

از سوی دیگر مشخص نیست که خودروسازان داخلی و چینی در ایران درخصوص وضعیت کیفی و فنی محصولات خود به چه نهاد و سازمانی پاسخگو هستند، زیرا در کشورهای اروپایی و آمریکا و حتی در کشور چین، سازمان‌ های مستقلی وظیفه ارزیابی کیفیت محصولات خودرویی را برعهده دارند و سالانه گزارشی جامع درباره کیفیت خودروهای تولیدی منتشر می‌ کنند که مورد استقبال گسترده خودروسازان قرار می گیرد اما علیرغم اینکه در ایران شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران یا ISQI این وظیفه مهم را بر عهده دارد، چند سالی است که خبری از گزارش های این موسسه نیست و حداقل اینکه اگر هم گزارشی در کار باشد و به صورت محرمانه در اختیار وزارت صمت قرار می گیرد، هیچ ترتیب اثری در وضعیت تولید محصولات بی کیفیت خودروسازان داخلی داده نمی شود و به قول معروف، سال به سال دریغ از پارسال!

کدخبر: 1037555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟