فیلم آتش سوزی تاسفبار در  ارتفاعات مشجر بلاله در گیلانغرب !

به گزارش رکنا، علیرضا نظری افزود: این آتش سوزی در کوه‌های بلاله از توابع دهستان چله در بخش مرکزی گیلانغرب از روز گذشته شروع شده و با توجه به گستردگی محدوده دچار حریق و سخت گذر بودن منطقه چندین بار مهار ولی دوباره شعله ور شده و اکنون نیروها به منظور مهار آتش سوزی حضوری فعال دارند.

وی افزود: تیم های مختلف، مجموعه ستاد بحران و نیروهای مردمی و امدادی، انجمن سبز، دهیاران، جمعیت هلال احمر و جمعی از مردم با مجموعه تجهیزات و ادوات و دمنده ها در محل حادثه حضور یافته اند و مشغول مهار آتش هستند.

فرماندار گیلانغرب اضافه کرد: درخواست کمک از ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه شده اما با این وجود تمامی امکانات شهرستان بکارگیری شده و نیروهای مردمی و امدادی پای کار هستند تا آتش در قله کوه‌های بلاله و مناطق سخت گذر خاموش شود.

از ابتدای وقوع آتش سوزی ها طی امسال در شهرستان گیلانغرب بیش از ده ها هکتار از مراتع و جنگل ها و ۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

کدخبر: 1038552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟