رسیدگی به بیش از 25 هزار پرونده در تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی

به گزارش رکنا؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی با اشاره به تلاش شعبه‌های این نهاد برای بررسی پرونده ‌های تعزیراتی در حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان گفت: در ۹ ماه منتهی به آذر امسال، ۲۵ هزار و ۳۴۲ فقره پرونده در استان رسیدگی شده است.ر

حسین نجف‌زاده، با بیان اینکه میزان محکومیت متخلفان این تعداد پرونده در استان بیش از ۲۱ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال بوده است، افزود: تاکنون ۹۹.۹ درصد پرونده‌های تعزیراتی در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان رسیدگی شده و کمتر از یک‌دهم درصد باقیمانده نیز درحال رسیدگی است.

نجف زاده اظهار کرد: بیشترین میزان پرونده ورودی و رسیدگی شده در استان با بیش از ۱۹هزار فقره مربوط به بخش کالا و خدمات بود که برای آنها حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیشترین میزان محکومیت نیز با بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز بود که برای قاچاقچیان در پنج هزار و ۲۴۲ فقره پرونده رأی صادر شده است.

نجف زاده تصریح کرد: در بخش بهداشت و درمان هم، ۸۱۹ پرونده وارد شعبه‌های تعزیرات حکومتی استان شده که همه آنها مورد رسیدگی قرارگرفته و متخلفان به پرداخت ۳۸ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.

وی، با بیان اینکه گران‌فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و ارائه ندادن فاکتور از جمله مهمترین تخلفات بخش کالا و خدمات است، گفت: در بخش قاچاق نیز از جمله بیشترین اقلام کشف شده می‌توان به سیگار، البسه، احشام، سوخت، لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی اشاره کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir  یا تلفن ۱۳۵ به سازمان تعزیرات حکومتی  گزارش کنند.

 

کدخبر: 859412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟