واکنش امام خمینی (ره) درباره آرایش و بدحجابی افسانه بایگان در سریال سربداران / ماجرا چه بود؟ + تصویر

افسانه بایگان بازیگر مشهور ایرانی ست که کار بازیگری خود را با سریال سربه داران آغاز کرد. افسانه بایگان اکنون 62 ساله است. داستان بازی او در سریال سربه داران ماجرای جالب و خواندنی دارد.

افسانه بایگان

افسانه بایگان

افسانه بایگان

افسانه بایگان

افسانه بایگان

افسانه بایگان

بعداز مدتی که دانشگاه ها دایر شد دانشجویان با گزینش سخت برای ورود به دانشگاه روبه رو شدند و همین گزینش بود که مانع ادامه تحصیل افسانه شد.

کار سرنوشت بود که « چنگیز وثوقی » به او اطلاع داد که دارند برای یک سریال بزرگ به نام «سربداران» تست بازیگری میگیرند. افسانه رفت و برای ایفای نقش یک زن مغول انتخاب شد.

دراین فیلم افسانه باید با ارایش و کلاه گیس بازی میکرد خب اوایل انقلاب بود و آرایش و موی باز تابوی بزرگی به شمار می‌رفت .

خود افسانه میگوید:« در مرحله صداگذاری وقتی کلاه گیس مرا دیده بودند گفته بودند این شخصیت دیگر چیست و می‌خواستند نقشم را حذف کنند اما خوشبختانه آقای نجفی لابی کرد و فیلم را به طریقی به آیت الله خمینی رساند و امام هم گفتند چه اشکالی دارد؛ اگر قرار باشد زن دربار مغول مثل زنان دیگر باشد که نمی‌شود. بگذارید پخش بشود. این‌گونه بود که افسانه به قاب تلویزیون صداو سیمای جمهوری اسلامی نشست.

کمی بعد او با مصطفی شایسته تهیه کننده و کارگردان نامدار ایرانی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان پسری به نام امیرعلی است که اکنون در میشیگان آمریکا سکونت دارد.

افسانه بدون شک در دهه شصت و هفتاد از ستارگان بی رقیب سینمای ایران بود و توانست کارنامه ای درخشان از خودش برجای بگذارد.

کدخبر: 1043144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی