بازداشت 3 پلیس قلابی در حال ساخت فیلم برای یوتیوب ! / در لردگان رخ داد

به گزارش رکنا، اسماعیل باقری افزود: افراد دستگیر شده سه مرد و یک زن بودند که پس از تلاش سه روزه ماموران انتظامی استان و شهرستان لردگان دستگیر شدند.

به گفته وی، چهارشنبه هفته گذشته ۲ نفر از افراد مامور نما نیز دستگیر شده بودند.

باقری با اشاره به ضرب و شتم یک نفر از اهالی روستاهای لردگان توسط مأمورنماها و انتشار فیلم آن در فضای مجازی، افزود: این افراد که از کاربران یوتویب در شهر سردشت از توابع شهرستان لردگان هستند و با تولید فیلم‌های ساختگی زندگی مردم این شهرستان را با سیاه‌نمایی به تصویر می‌کشیدند، توسط عوامل قضایی و انتظامی شناسایی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب لردگان اضافه کرد: از چندماه گذشته فیلم سازی در قالب یوتویب در شهر سردشت شهرستان لردگان افزایش داشته است و تعدادی از افراد با راه‌اندازی کانال یوتویب از وضعیت زندگی عشایری مردم فیلم تهیه می‌کنند تا حس کنجکاوی مردم را فراهم کنند و جذب مخاطب داشته باشند.

۵۰۰ اتاقک سینمایی ساخت یوتویب در شهر سردشت تخریب شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از توسعه و راه‌اندازی اتاقک‌های سینمایی غیرمجاز در این شهر خبر داد و گفت: دریک ماه گذشته ۵۰۰ اتاقک سینمایی ساخت فیلم یوتویب در این شهر با حکم مقام قضایی تخریب شده است.

به گفته وی، از این افراد دوربین‌های پیشرفته ضد لرزش نیز کشف و ضبط شده و دوربینها به وزارت فرهنگ و ارشاد تحویل داده شد.

باقری اظهار کرد: این افراد با تهیه فیلم‌های مختلف و بارگذاری در یوتویب جذب مخاطب می‌کنند و به ازای هر مخاطب که جذب شود و هر بازدید از فیلم، چهار دلار به حساب آنها واریز می‌شود.

وی افزود: به حساب برخی از این فیلم سازان و کارگردان غیرمجاز بین ۲ تا ۱۰ میلیارد ریال واریز شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از تشکیل پرونده تخلف برای تعدادی از. این افراد و صدور حکم برای آنها خبر داد و گفت: محکومان به پرداخت جزای نقدی و ضبط تجهیزات فیلمبردای محکوم شدند.

کدخبر: 1043330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟