امنیت سرمایه گذاری در استان قزوین بالاست
به گزارش رکنا ازقزوین،محسن کوشش تبار درجلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید افزود: بزرگترین دستاورد دولت سیزدهم وجود مدیران جهادی است که با جدیت گره گشایی مشکلات مردم هستند.
وی اظهار کرد: روح امید و شکوفایی باور در جای جای قزوین به چشم می خورد و فضای عمومی افنصاد استان رو به جلو بوده و فضا برای ورود سرمایه گذاران فراهم است .

photo_2023-08-18_15-54-16

کوشش تبار از برگزاری ستاد تسهیل کشوری برای رفع مشکلات تولید کنندگان هر استان در مرکز خبر داد و افزود: برای رفع مشکلات حوزه تولید در هر استان با حضور استاندار هر استان طرح های کلان هر استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشوری مطرح و برای رفع مشکلات آن واحدها تصمیمات لازم اتخاذ می شود.
وی خاطر نشان کرد : طی جلسه‌ای با حضور رییس جمهور مقرر شد؛ ستاد تسهیل و رفع موانع در سطح ملی یک جلسه خاص هر استان داشته باشد و هر مشکلاتی که حس می کنید از سطح استان بالاتر است جمع می شود و ما در سطح ملی و با حضور استاندار و دبیر ستاد ملی پیگیری کنیم.

کوشش تبار در ادامه با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان و فعالیت ۱۴۰ شرکت در استان قزوین افزود: باید نقش شرکت های دانش بنیان برای بهره وری در حوزه های مختلف در استان جدی گرفته شود و از فعالیت و حضور این شرکت های استقبال شود.

photo_2023-08-17_15-32-46

وی بیان کرد: به این شرکتها اجازه دهید با نگاه تحول گرایی فضا را تغییر دهند.

وی گفت: موضوع همدلی بانکها در استان توانسته مشکلات را از پیش رو بردارد اما باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم واحدی توسط بانکها تملک شود و لازم است پیشگیری کنیم لذا بررسی وضعیت و تعیین تکلیف واحدهای راکد و تملک شده توسط بانکها ضروری است.

کوشش تبار اظهارداشت: در استان قزوین ۷۰۰ واحد راکد داریم که ۴۰ درصد آنها قابل احیاست که باید برای ورود آنها به چرخه تولید برنامه ریزی کرد.

1

وی اظهارداشت: در استان ۲۶۰ طرح سرمایه گذاری در سال گذشته افتتاح شده و بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده و تسهیلات خوبی به آنها پرداخته شده است

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری در کشور را دارد و این قابل تقدیر است و همچنین در شاخص بهبود وضعیت کسب و کار هم رتبه هفت کشور را دارد که قابل توجه است.

قزوین پیشتاز در عرصه صنعت کشاورزی و گردشگری است و یک مجموعه بی نظیر توسعه گردشگری در دولتخانه را بازدید کردیم که ظرفیت بی نظیری است که همه طرحها می تواند در یک باغ و دولتخانه صفوی بخوبی پیاده شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور بیان کرد: نمایندگان دستگاهها در جذب سرمایه گذاری باید بهترین و متخصص ترین افراد باشند و آداب برخورد با سرمایه گذار را بدانند و شما پیشانی اعتماد آفرین هستید و اگر سرمایه گذاری از این استان خارج شود بازگرداندن آنها بسیار سخت است.

وی بیان کرد: از مجموع ۲۸۵۱ فرصت سرمایه گذاری در کشور سهم استان قزوین ۱۲۹ فرصت با سهم ۵ درصدی بوده و در سال قبل از ۲۳۱ فرصت سرمایه گذاری خارجی که در سامانه ثبت شده شما فقط از ۱۳ فرصت خارجی برخوردار بودید که راضی کننده نیست و  باید سهم بیشتری کسب کنید. 

وی افزود: هنوز سهمی از گردشگری کشورهای عربی ندارید و در خصوص طرح های سرمایه گذاری که به استان رسیده از مجموع ۵۸۷۹ طرح سرمایه گذاری سهم شما ۲۶۵ طرح با ۱۵ هزار شغل است.

 

وی اظهارداشت: اگر سرمایه گذار آمد و قرار شد امن ترین نقطه را انتخاب کند باید قزوین را انتخاب کند زیرا این مکان امن ترین  استان برای سرمایه گذاری است و همحوانی با کسب و کار دارد اما این توانمندی باید به طالاع متقاضاین سرمایه گذاری برسد و این شرایط را بدانند.

کوشش تبار افزود: قزوین در کاهش تورم و ایجاد اشتغال هم وضعیت خوبی دارد و با هدف گذاری می تواند به رفاه عمومی در جوامع محلی هم دست یابد.

درپایان از شرکت کنتورسازی،پاکشوما،شیشه لیاءودامداری دشت سبز آرمانی بازدید کردند.

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

کدخبر: 920435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟