شهرداری تبریز بدون اطلاع شورا، درختان 100 ساله را قطع کرد تا کلانتری بسازند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، فریدون بابایی، سخنگوی شورای شهر تبریز در گفت و گو با رکنا در خصوص قطع درختان از قدیمی ترین بوستان تبریز؛ یعنی «باغ گلستان» و واگذاری بخشی از آن زمین به یک نهاد گفت: شهرداری تبریز، 1000 متر از باغ گلستان که بیش از صد سال قدمت دارد را به نیروی انتظامی داده است و این بر اساس صورتجلسه ای انجام شده است که شهردار و چند تن از معاونانش، آن را امضا کرده اند.

وی تاکید کرد: این درختان قدمت های بالا و بعضا 100 ساله داشته اند و حتی در بخشی از بوستان، گودبرداری نیز انجام شده است. به محض اطلاع از این موضوع، هیات رئیسه شورای شهر، تشکیل جلسه داد و قرار شد در جلسه آتی، شهردار در این خصوص پاسخگو باشد.

بابایی همچنین افزود: در این میان، دو نکته مهم است، نخست اینکه شهرداری این اجازه را نداشته است که بدون اجازه شورای شهر، زمینی را واگذار کند و همچنین در کمیسیون ماده 7 حفظ و گسترش فضای سبز، حتی هرس درختان نیز باید در این کمیسیون مطرح و با مجوز آن صورت بگیرد در صورتی که این اقدام عجیب شهرداری، بدون مجوز کمیسیون مربوطه بوده است.

سخنگوی شورای شهر تبریز در ادامه گفت: دادستانی نیز به این موضوع ورود کرده است و قرار شده است هرگونه عملیاتی در این بوستان لغو شود با این وجود علی رغم تمام اتفاقات گذشته، دیروز ماشین آلات همچنان آنجا کار می کردند و کنده درختان را از جا کنده بودند و خاک برداری و گودبرداری نیز انجام شده است. من نگران این هستم که باز هم قطع درخت در این بوستان ادامه داشته باشد. همچنین جدیتی را بین مسئولان استانی در رسیدگی به این مهم مشاهده نمی کنم. فرماندار، بدون اینکه حتی در محل حضور پیدا کند و بازدیدی داشته باشد، فقط گفته است که 5 درخت جا به جا شده اند در صورتی که اینگونه نیست؛ حتی به من که نماینده مردم در شورای شهر هستم، گفته اند که در این موضوع بزرگنمایی و تشویش اذهان کرده ام. این در حالی است که تعداد درختان قطع شده، خیلی بیشتر از اینهاست.

فریدون بابایی تاکید کرد: در آن محل، قرار بوده که کلانتری احداث شود. ما با موضوع تامین امنیت موافق هستیم ولی شهردرای زمین هایی را در اختیار دارد که می توانست در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد.

کدخبر: 1039883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟