این مرد افغان دزدان تهرانی را برای سرقت وسوسه می کرد + فیلم گفتگو با دزدان و مالخران

به گزارش اختصاصی رکنا، موبایل قاپی یکی از شگردهای سرقت است که این روزها دزدان با توجه به گران بودن قیمت گوشی های موبایل دست به سرقت گوشی های تلفن همراه می زنند و پول خوبی به جیب می زنند.

یکی دیگر از عواملی که باعث شده تا اینگونه سرقت ها رو به افزایش باشد و بیشتر در شهر شاهد آن باشیم فروش آن به مالخران است و مالخران گوشی های سرقتی با انتقال این گوشی ها به کشور افغانستان به راحتی به پول می رسند.

گوشی قاپی با توجه به اینکه یکی از سرقت هایی است که آمار سرقت در کشور را بالا می برد کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران برای رسیدن به سارقان حرفه ای اینبار عملیات معکوس را برای دستگیری دزدان در دستور کار خود قرار دادند.

انهدام باند موبایل قاپان حرفه ای تهران

مرد افغان سردسته مالخران گوشی های سرقتی

همیشه سارقان پس از دستگیری مالخران خود را لو می دادند اما کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به دستگیری 4 مالخر گوشی سرقتی شدند که در تحقیق از این متهمان مشخص شد همگی گوشی های سرقتی را به مرد جوانی که اهل کشور افغانستان است فروخته اند.

خیلی زود تیم های پلیسی این مالخر اصلی را که گوشی های سرقتی را به کشور افغانستان منتقل می کرد دستگیر کردند و در ادامه 10 سارق حرفه دستگیر شدند و در بررسی مخفیگاه دزدان و مالخران تعداد 130 گوشی سرقتی به دست آمد و جالب اینکه کارآگاهان در بررسی گوشی های خود مالخران به کدهای گوشی هایی رسیدند که مالخران آنها را به کشور افغانستان منتقل کرده بودند.

کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در بررسی گوشی موبایل مالخر اصلی اطلاع پیدا کردند که تعداد 500 گوشی موبایل آیفون و سامسونگ به کشور افغانستان منتقل شده است.

جزییات دستگیری 10 سارق همه فن حریف

سردار علی ولیپور گودرزی رییس پلیس آگاهی تهران در خصوص دستگیری انهدام باند سارقان و مالخران در پایتخت به خبرنگار رکنا گفت: همکارانم در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران با تلاش شبانه روزی 15 سارق و مالخر که اموال سرقتی را به کشور افغانستان منتقل می کرد دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد 130 گوشی سرقتی کشف شد.

وی افزود: کارآگاهان در طرح مبارزه با مالخران موفق به شناسایی 5 مالخر شدند و از طریق این افراد 10 سارق موبایل قاپ، جیب بر و گردنبند قاپ دستگیر شدند و همه متهمان برای تحقیقات تکمیلی با دستور مقام قضایی در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

سردار گودرزی ادامه داد: مالباخته ها با اقداماتی که در اختیار پلیس قرار داشت شناسایی شده و گوشی های سرقتی به صاحبانشان بازگردانده شد .

رییس پلیس آگاهی تهران در خصوص برخورد جدی با مجرمان به رکنا گفت: پلیس همیشه با اصل غافلگیری اقدام به دستگیری متهمان می کند تا مجرمان راهی برای فرار پیدا نکنند و مجرمان در صورت مقاوت با برخورد جدی پلیس روبرو خواهند شد که در این پرونده نیز یکی از متهمان در زمان دستگیری در برابر پلیس مقاومت کرده و کارآگاهان با رعایت قانون بکارگیری سلاح متهم را از ناحیه هر 2 پا هدف گلوله قرار دادند که پس از زمینگیر شدن به بیمارستان منتقل شد.

جیب بر حرفه ای موبایل در بی آر تی

یکی از سارقان که مرد 45 ساله ای است به رکنا گفت: از روی بی پولی دست به این کار زدم و همراه 2 تن از همدستانم در اتوبوس های بی آر تی مسیر سه راه آذری به آزادی دست به جیب بری می زدیم.

وی ادامه داد: در شلوغی اتوبوس اقدام به جیب بری می کردم و گوشی موبایل را پس از سرقت به همدست می دادم و سپس از اتوبوس پیاده می شدیم تا لو نرویم اما خیلی زود دستگیر شدیم.

انهدام باند موبایل قاپان حرفه ای تهران

موبایل قاپ حرفه ای با سری خط خطی

یکی دیگر از سارقان حرفه ای که در این باند دستگیر شده است موبایل قاپ سابقه دار در تهران است که خبرنگار رکنا گفت: 2 بار بخاطر سرقت موبایل قاپی دستگیر شدم اما دوباره دست به دزدی زدم ولی اینبار دیگر توبه کردم و دزدی نمی کنم.

وی در خصوص شگردش گفت: در خیابان پرسه می زدیم و زمانیکه سوژه خوبی را می دیدیم که در حال صحبت با موبایل است شناسایی و در یک لحظه آن را سرقت می کردیم که در این مدت بیش از 100 موبایل سرقت کردیم.

سارق افغان که همه فن حریف است

یکی از دزدان که با یک زن به صحنه سرقت می رفت گفت: 40 سرقت لوازم داخل خودرو انجام دادم و 80 گوشی قاپی کردم که همه این سرقت ها بخاطر مصرف مواد مخدر بوده است.

دزد جوان ادامه داد: زن جوان که همدستم است نیز اهل کشور افغانستان است و هر دو برای تامین هزینه های اعتیادمان دزدی کردیم و هیچ پول برای خودمان نگه نداشتیم.

مالخر اصلی که یک افغان غیرمجاز بود

مالخر اصلی باند دزدان حرفه ای پایتخت که اهل کشور افغانستان است می گوید بیش از 400 گوشی سرقتی خریداری کرد و بیشتر آنها را به کشور افغانستان منتقل کرده است.

اهل کجایی؟

اهل هرات

کارت تردد داری؟

نه غیرمجاز در ایران هستم.

با دزدان چطور آشنا شدی؟

من از مالخرهای دیگر گوشی سرقتی می خریدم و من آخرین کسی بودم که گوشی های سرقتی به دستم می رسید و آنها را به افغانستان می فرستادم.

گوشی های سرقتی را به چه قیمت می خریدی؟

4 میلیون تا 18 میلیون .

به چه قیمتی می فروختی؟

روی هر گوشی نزدیک به 2 تا 5 میلیون سود می کردم .

گوشی های سرقتی را چطور به افغانستان منتقل می کردی؟

آنها را بسته بندی می کردم و به مشهد می فرستادم و در ادامه به افغانستان منتقل می شد.

گوشی های سرقتی در کشور افغانستان خیلی ارزانتر هستند؟

نه، 2 تا 3 میلیون تومان ارزانتر از گوشی های نو است.

بنا بر این گزارش، همه متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار دارند و با توجه به اطلاعات به دست آمده شاکیان زیادی که گوشی های موبایلشان توسط مالخران به افغانستان منتقل شده است شناسایی شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

کدخبر: 1039962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟