شهرستان قزوین با ۶۴ درصد بیشترین حجم سرقت را داراست

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سردار علی ابراهیمی در قرارگاه مبارزه با سرقت استان قزوین افزود: ۹۹ درصد سارقان مرد و یک درصد زن بوده اند و ۷۵ درصد آنها نیز بیکار و فاقد شغل هستند.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: طی سه ماهه امسال سه هزار و ۳۸۴ نفر سارق با سه هزار و ۸۷۵ فقره سرقت در سطح این استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار ابراهیمی اظهار داشت: در مدت یاد شده ۲۱ باند سرقت به تعداد ۵۵ نفر با هزار و ۴۶۰ فقره سرقت در استان قزوین شناسایی، متلاشی و بازداشت شده اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین همچنین گفت: در این مدت ۶۸ طرح عملیاتی مقابله با سرقت در مناطق مستعد و آلوده این استان اجرا شده است.

وی با بیان سرقت با ۱۰ درصد سومین جرم پرتکرار در استان قزوین است، افزود: سرقت یک بزه پرتعدد در جهان به شمار می رود که با خود یک سلسله جرائم را به دنبال دارد.

این مسوول انتظامی با بیان اینکه یک درصد سرقت های کشور در استان قزوین به وقوع پیوسته و از این حیث رتبه بیست و چهارم کشور هستیم،اظهار داشت: افزایش احساس امنیت و جلوگیری از افزایش سرقت هدف گذاری شده و با همکاری دستگاه های مختلف قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت مردم برای مقابله و پیشگیری از سرقت استقبال می کنیم،افزود: در این راستا از تشکیل پلیس محله محور و تقویت پست های نگهبانی استقبال می کنیم.

سردار ابراهیمی گفت: افزایش استفاده از دوربین های مداربسته، کنترل سارقان پس از ازادی از زندان، افزایش مراکز نگهداری معتادان متجاهر و ایجاد پارکینگ خودرو در مقابله با جرم سرقت موثر است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ۲۷ دستگاه در حوزه مقابله با سرقت دارای وظیفه هستند،اظهار داشت: با توجه به پیچیدگی و تنوع جرایم اولین نگاه عام در حوزه مقابله با سرقت به پلیس معطوف است در حالی که سایر دستگاه ها نیز در این حوزه دارای نقش و وظیفه و ماموریت هستند.

وی با اشاره به نقش پلیس در تامین امنیت و آرامش جامعه از طریق انجام ماموریت های مختلف،اظهار داشت: ۲۸ ماموریت اصلی و ۶۰۰ ماموریت فرعی برای نیروی انتظامی و هزاران ماموریت نانوشته برای آن تعریف شده که نشانگر تنوع  زیاد و پیچیدگی و حساسیت بالای کار در این نیرو است.

این مسوول انتظامی با بیان اینکه کار در نیروی انتظامی سخت و طاقت فرساست اما همکاران ما با توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) و با تبعیت از فرامین رهبری و دلدادگی به میهن اسلامی تمام قد در خدمت مردم هستند،گفت: تنها از ابتدای امسال تاکنون همکاران ما در پلیس ۱۱۰ استان قزوین پاسخگوی بیش از ۳۱۳ هزار تماس شهروندان بوده است.

 

 

کدخبر: 800174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟