در واگذاری مسکن هیچ تبعیضی قائل نمی شویم

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، محمد مهدی اعلایی درجلسه شورای تامین مسکن استان افزود: در ساخت مسکن باید هدفمند حرکت کنیم تا دچار چالش و مشکلات گذشته نشویم و امروز وقتی قرار است ۶۰ هزار واحد بسازیم ولی فقط ۲ هزار نفر ثبت نام کرده اند و این روند اشکال دارد.

وی افزود: نباید زمان را از دست دهیم لذا لازم است  کسانی که قادر به تامین هزینه نیستند تعیین تکلیف شوند و همه کسانی که واجد شرایط هستند به همه پیامک داده شود که واریز وجه داشته باشند و اگر در روند کار دچار مشکل شدند و نتوانند واریز را بموقع انجام دهند پولشان بازگردانده می شود.

استاندار گفت: در این طرح بایستی پارکینگ برای هر واحد به صورت روباز و یا مسقف حتما پیش بینی و به متقاضیان گفته شود که در ۱۰ قسط ۴۰ میلیون تومان باید آمادگی  واریز را داشته باشند تا ۳۰۰ میلیون هم تسهیلات دریافت شود. 

وی بیان کرد: پیش بینی ساخت هر مترمربع بین ۵ تا ۷ میلیون تومان تمام می شود اما متقاضیان باید در جریان قیمت تمام شده و براورد هزینه خود قرار گیرند.

اعلایی تصریح کرد: استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب ایرانی در اولویت باشد. 

وی با انتقاد از فرآیند احداث مسکن دراستان اظهارداشت: با این فرمان در دور باطل قرار داریم و تا مردم پول ندهند این کار پیش نمی رود. 

اعلایی تصریح کرد: با فرآیند موجود و نحوه واگذاری طرحها به صورت پراکنده به پیمانکاران و تکمیل نشدن متقاضیان و واریزی محدود و مانع در پرداخت تسهیلات ازسوی بانک مسکن از اجرای طرح اقدام ملی نا امید شدم و نگرانم فرصت ساخت در فصل مناسب را از دست بدهیم. 

وی گفت: باید هماهنگی بهتری در امور صورت گیرد و بسرعت فرم (ج )افراد مشخص شده و نحوه تامین و واریز وجه از سوی متقاضیان مشخص و اعلام شود و اجرای طرحها شتاب گیرد.

وی بیان کرد: ما سهم ویژه به کسی نمی دهیم و اگر در گذشته یک دستگاهی در داخل شهر زمین دریافت کرده به آن مخالفیم و فقط در مهرگان بر اساس ضوابط اقدام می کنیم.

اعلایی از فرمانداران خواست از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در زمینهای ناهموار و در مکان نامناسب جلوگیری کنند.

 

 

 

کدخبر: 785662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟