فاجعه در جستجوی گنج / 3 عضو یک خانواده در چاه فسا جان باختند

به گزارش رکنا، ابراهیم عبدالله‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فسا با بیان اینکه ۳ نفر از اهالی فسا در حالی که در جستجوی گنج به درون یک چاه رفتند و بر اثر گازگرفتگی دچار خفگی شدند، گفت: ساعت ۲۴ روز چهارشنبه تماسی از یک شهروند به هلال احمر گرفته شد مبنی بر اینکه ۳ نفر درون یک چاه گیر افتاده‌اند و پس از ۳ ساعت حفاری توسط آتش‌نشانی حدود ساعت ۳:۳۰ صبح روز پنج‌شنبه اجساد این ۳ نفر که همگی اعضای یک خانواده (۲ برادر و یک برادر خانم) بودند پس از ۳ساعت عملیات توسط نیروهای آتش نشانی بیرون کشیده شد.

را که بر اثر گازگرفتگی موتوربرق جان خود را از دست داده بودند از عمق زمین بیرون کشیده شدند.

وی ادامه داد: این افراد به همراه یک موتور برق برای پیدا گنج در منطقه صعب‌العبور «تنگه اومخک» در روستای «تنگ کرم» شهرستان فسا درون یک چاه ۱۵ متری رفتند. پیگیری و بررسی‌های اداره آگاهی در این زمینه ادامه دارد.

عبدالله زاده تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی _ فرهنگی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد و کسانی که مرتکب این جرم می‌شوند به ۳ تا ۶ سال حبس محکوم می‌شوند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فسا به شهروندان توصیه کرد: به دنبال راه‌های غیرقانونی برای ثروتمند شدن نباشند و فریب افراد سودجو را نخورند.

وی از شهروندان درخواست کرد هرگونه گزارش در مورد تبلیغ یا فروش فلزیاب را به پلیس و میراث فرهنگی اطلاع دهند.

کدخبر: 1042669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی