مهم ترین اخبار پلیسی 24 ساعت گذشته مازندران

به گزارش رکنا از مازندران؛ مهمترین اخبار پلیس مازندران در اول مهرماه از سوی معاونت انتظامی استان به این شرح اعلام شد:

فیشینگ کار 3میلیاردی در چنگ پلیس بهشهر/ کلاهبرداری از 26 مالباخته! 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری یک فیشینگ کار حرفه ای با کشف 30میلیارد ریال کلاهبرداری از 26 مالباخته خبر داد .

 سرهنگ علی اکبر قلی پور  با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده بررسی خرید اینترنتی با وجوه کلاهبرداری شده از طریق فیشینگ ، تیم ویژه ای از کارشناسان پلیس فتای شهرستان رسیدگی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

وی افزود: بررسی های اولیه حاکی از این بود که شاکی پرونده قصد فروش تلفن همراه خود را در یکی از سایت های خرید و فروش لوازم دست دوم داشته که شخص ناشناس با وی تماس گرفته و با واریز وجه به حساب او از طریق تاکسی اینترنتی ، تلفن همراه را دریافت کرده و نامبرده پس از مدتی با انسداد حساب خود مواجه شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و ارجاء پرونده به پلیس فتا، اضافه کرد : در ادامه کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری اقدامات فنی و پلیسی متهم را  شناسایی پرونده و با هماهنگی قضایی وی را در شهرستان  همجوار "نکا " دستگیر کردند .

وی با اشاره به فعالیت گسترده متهم در حوزه کلاهبرداری اینترنتی گفت : میزان کلاهبرداری انجام شده توسط متهم بیش از 30 میلیارد ریال برآورد شده و تاکنون 26 مالباخته این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده اند.

سرهنگ قلی پور خاطر نشان کرد : کلاهبرداران با برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان برای انجام پولشویی اغلب اقدام به خرید لوازم با ارزش از واحدهای تجاری و سایت های خرید و فروش لوازم دست دوم می کنند ، لذا مردم باید دقت خود را برای عدم گرفتاری در دام این افراد بیشتر کنند و هنگام فروش اجناس حتما" هویت افراد را با کارت بانکی مطابقت دهند.

مرغ فروش بی انصاف به دام افتاد!/عملیات پلیس برای نجات بابلی ها

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 310 کیلوگرم مرغ فاسد و تلف شده و پلمب یک واحد صنفی توسط ماموران پلیس امنیت عمومی خبر داد.

سرهنگ علی داداش تبار با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان بابل با اقدامات پلیسی و اشراف اطلاعاتی مطلع شدند فردی در مغازه خود قصد عرضه مرغ های فاسد و تلف شده بین شهروندان را دارد، بررسی موضوع را در دستور خود کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران بلافاصله به همراه کارشناس اداره دامپزشکی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مغازه، 310 کیلوگرم مرغ فاسد را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: این واحد صنفی پلمب و مرغ‌های فاسد با دستورقضایی امحاء شدند.

نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی توسط سردار حسن مفخمی شهرستانی

فرمانده انتظامی استان با حضور در مدرسه شاهد دخترانه بابل ضمن بدرقه فرزند شهید بزرگوار محسن حسین نیا، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد.

هم زمان با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، سردار حسن مفخمی شهرستانی به اتفاق سرهنگ تقدیسی معاون فرهنگی و اجتماعی استان و هیئت همراه در مدرسه شاهد دختران شهرستان بابل حضور پیدا کرد.

گفتنی است که فرمانده انتظامی استان مازندران،فرزند شهید گرانقدرمحسن حسین نیا را از خانه تا مدرسه شاهد بابل بدرقه و طی مراسمی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق اماکن خصوصی با 8 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ عبدالله حسن زاده با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام وقوع سرقت در شهر ساری، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران انتظامی با انجام تحقیقات پلیسی یک متهم سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری تصریح کرد:متهم در تحقیقات انجام شده به 5  فقره سرقت از باغ مرکبات و 3 فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان ساری اعتراف کرد.

سرهنگ حسن زاده یاد آور شد: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف محموله میلیاردی آبمیوه و سیگار قاچاق در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 80 هزار نخ سیگار و 240قوطی آبمیوه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و هفتصدوپنجاه میلیون ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.

سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان بابل در اجرای طرح ضربتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انجام کار اطلاعاتی از ورود مقادیر قابل توجهی سیگار و آبمیوه خارجی قاچاق ، به یکی از باربری های شهرستان مطلع و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن هشتاد هزار نخ سیگار و 240قوطی آبمیوه خارجی قاچاق  به ارزش یک میلیارد و هفتصدوپنجاه میلیون ریال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل اظهار داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

مسعود پاشنا/مازندران

کدخبر: 1043717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟