شگرد جدید شرکت بهمن موتور در مشتری آزاری/ چه بخری، چه نخری باید پول زور بدی!

به گزارش رکنا، افزایش بی حساب و کتاب قیمت خودروهای وارداتی، حواله‌ داران این خودروها را در تنگنا قرار داده است. بسیاری از حواله داران که با فروش دارایی‌ و سرمایه های خود اقدام به ثبت نام کرده اند، حالا با افزایش چند صد میلیون تومانی قیمت خودرو مواجه شده و در صورت انصراف هم مجبور به پرداخت 5 درصد قیمت پایه خودرو هستند.

تغییر مداوم قیمت‌ و شرایط فروش خودرو آن هم خلاف قانون و قرارداد فروش از سوی خودروسازان حاکی از وجود مشکلات جدی در صنعت خودرو است که به دلیل عدم نظارت کافی از سوی متولیان این صنعت، باعث شده که خودروسازان هر بلایی که می خواهند بر سر مردم بیاورند.

در این خصوص یکی از حواله داران خودرو هاوال گروه بهمن به خبرنگار رکنا گفت: اوایل مرداد ماه امسال در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی ثبت نام کردم و پس از بلوکه شدن 500 میلیون تومان، برنده یک دستگاه خودروی هاوال هیبرید H6 شدم. پس از آن شرکت بهمن موتور قیمت پایه خودرو را یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و سه روز هم مهلت واریز 50 درصد مبلغ پایه تعیین کرد.

این حواله دار با بیان اینکه من ساکن اهواز هستم و در اهواز بهمن موتور نمایندگی ندارد، گفت: من به صورت اینترنتی 900 میلیون تومان، یعنی 50 درصد قیمت پایه را به حساب شرکت واریز کردم و بعد از سه روز به تهران(کرج) آمدم تا قرارداد خود را تحویل بگیرم و بالاخره قرارداد را به قیمت 2 میلیارد و 144 میلیون تومان با احتساب کلیه هزینه ها از پلاک گذاری، ترخیص، گمرک و...  امضا کردم.

وی در ادامه گفت: همانجا از آنها پرسیدم که آیا قیمت تغییر خواهد کرد؟ آنها پاسخ دادند، همه هزینه ها اعمال شده و چون قیمت علی الحساب است، تغییر قیمت جزئی خواهد بود.

این حواله دار با بیان اینکه تاریخ تحویل خودرو را آذر ماه تعیین کردند، گفت: قرار بر این شد که یک ماه قبل از تاریخ تحویل، جهت واریز مرحله دوم قیمت خودرو اطلاع رسانی کنند اما متاسفانه یک هفته پیش به یکباره اطلاع دادند که مبلغ 306 میلیون تومان به قیمت قبلی اضافه شده و قیمت به 2 میلیارد و 450 میلیون تومان تغییر کرده است و یک ساعت بعد هم پیامک واریز مرحله دوم به مبلغ یک میلیارد و 550 میلیون تومان برای ما ارسال شد.

پیامک بهمن موتور

این حواله دار در ادامه گفت: به ما اطلاع دادند که تا روز پنجشنبه 7 شهریور ماه فرصت داریم و اگر پرداخت نکنیم، نه تنها حذف می شویم بلکه باید 5 درصد مبلغ پایه خودرو، یعنی حدود 120 میلیون تومان را بابت خسارت به شرکت بپردازیم. این در حالی است که پول ما از 15 مرداد ماه در حساب شرکت است و حالا می خواهند ما را 5 درصد هم جریمه کنند.

وی افزود: پس از ارسال این پیام، با داخلی 403 شورای رقابت تماس گرفتم و خیلی راحت به من گفتند: "می خواستید امضا نکنید." پس از آن با شرکت بهمن موتور تماس گرفتم و آنها گفتند: "ما خودمان هم شوکه شدیم و فکر نمی کردیم به این قیمت محاسبه شود و این افزایش قیمت را دولت اعلام کرده و باید پرداخت کنید و تاریخ تحویل خودرو مشخص نیست و ممکن است مهر یا آذر ماه تحویل بدهیم."

این حواله دار گفت: من طبق قرارداد باید 2 میلیارد و 144 میلیون تومان پرداخت کنم و برای تامین هزینه این خودرو تا به امروز اقدام به فروش خودرو، طلا و حتی سنوات بازنشستگی همسرم شدم و دیگر قادر به تامین هزینه اضافی نیستم و مجبور به انصراف هستم اما متاسفانه شرکت ما را مجبور به پرداخت جریمه انصراف 5 درصد از قیمت پایه خودرو کرده است و فقط چند روز مهلت واریز مابقی قیمت جدید خودرو را برای ما تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه ما حواله دارها را در منگنه گذاشتند و هیچکس هم جواب درستی به ما نمی دهد، گفت: من کارمند هستم و واقعا نمی توانم 306 میلیون تومان تهیه کنم. ما را روی یک تیغ دو لبه قرار داده اند. اگر پرداخت نکنیم، 5 درصد جریمه انصراف یعنی حدود 120 میلیون تومان را از 900 میلیون تومان ما کسر می کنند و بقیه آن را یک ماه دیگر به ما بازمی گردانند. اگرنه باید 306 میلیون تومان بیشتر از قرارداد بابت خودرویی پرداخت کنیم که هنوز وارد نشده و مشخص هم نیست که چه زمانی وارد می شود. از سوی دیگر بازار آزاد هم همین مشکلات و توجیه های شرکت وجود دارد.

این حواله دار در آخر گفت: لطفا مشکل ما حواله داران را اطلاع رسانی کنید و صدای ما باشید. واقعا به ما ظلم می کنند و هیچکس هم پاسخگوی ما نیست. خواهشمندم مانند همیشه صدای ما بوده و به گوش دولت جدید و مسئولینی که ادعای مبارزه با تورم و گرانی دارند را برسانید.

کدخبر: 1044065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی