سفر به مازندران: ماجراجویی در دل جنگل‌های سرسبز و لذت از فرهنگ محلی

پس اگر برای یک برنامه سفر کاربردی آماده هستید، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید برای آخر هفته یا حتی تعطیلات طولانی‌تر برنامه‌ریزی کنید. بدیهی است که بخشی از این برنامه مربوط به انتخاب مقصد و بخش دیگر به رزرو محل اقامت وابسته است. در ادامه با معرفی چند جاذبه متفاوت در شمال ایران شما بهترین روش اجاره ویلا شمال و همچنین اجاره سوئیت را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

روستاگردی در مازندران

یکی از جذابیت‌های شمال ایران، طبیعت زیبای آنجاست که هر کسی را مسحور خود می‌کند. طبیعتی که در روستاها بیش از شهرها به چشم می‌خورد و می‌توانید با سفر به روستاهای مختلف یک تجربه جدید را رقم بزنید. مازندران به دلیل فاصله کمتری که با تهران دارد معمولا پرمسافرتر از سایر استان‌های شمالی است و برای یک سفر کوتاه دو روزه نیز می‌توانید روی آن حساب کنید.

در اطراف شهرهای مختلف و توریستی این استان، روستاهای دیدنی وجود دارد که می‌توانید ویلا را در خود روستا رزرو کنید یا پس از اجاره ویلا در نزدیک‌تر شهر، یک روز را به ویلاگردی اختصاص دهید. اجاره ویلا در رامسر یا روستاهای اطراف آن به دلیل تنوع بالایی که دارد، حق انتخاب زیادی به شما می‌دهد تا بتوانید با هر هزینه و شرایطی که می‌خواهید نسبت به اجاره ویلا رامسر اقدام کنید.

البته که این مساله در مورد سایر شهرها نیز وجود دارد اما نکته‌ای که اهمیت زیادی دارد، آشنایی با روستاهای توریستی در هر منطقه است حتی اگر بخواهید به یک روستای بکر نیز بروید باید از شرایط اقامت در آنجا آشنایی کافی داشته باشید. روستاهای معروف گزینه‌های زیادی برای اقامت دارند اما اگر می‌خواهید به یک منطقه بکر بروید، بهتر است در یکی از شهرها، اقامت داشته و آنجا را برای یک گشت‌وگذار نیم‌روزه انتخاب کنید.

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای روستاگردی در اطراف رامسر منطقه جواهرده است. منطقه‌ای خنک و ییلاقی در مرز مازندران و گیلان شما شامل روستاهای مختلف است و با سفر به آنجا در هر فصلی شاهد یک شگفتی خواهید بود. در بهار و پاییز که هوا خنک‌تر است، ارتفاعات جواهرده، میزبان اقیانوس ابر خواهد شد. در فصل تابستان نیز که رطوبت هوا در بیشتر شهرهای شمالی غوغا می‌کند، این منطقه بسیار خنک و دلچسب است. علاوه‌بر این اگر اهل غذا و خوراکی‌های محلی باشید، می‌توانید این غذاها را در رستوران‌های محلی روستا تجربه کنید یا حتی طعم عسل کوهی را بچشید.

تجربه زندگی روستایی در مازندران

در کنار روستاگردی، یک تجربه متفاوت دیگر تجربه زندگی روستایی است که می‌توانید در سفرهای چند روزه خود به شمال ایران، آن را تجربه کنید. برخی از روستاهای مازندران با وجود بافت سنتی که دارند، به دلیل داشتن امکانات مناسب مانند ویلاهای مختلف این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید چند روزی در یک محیط متفاوت از زندگی شهری، سفری جذاب را تجربه کنید. البته حتی زمانی که فرصت زیادی ندارید و آخر هفته یا یک تعطیلات کوتاه را برای سفر انتخاب کرده‌اید، رفتن به یک مقصد نزدیک مثل چالوس می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. شهری که به تنهایی یک مجموعه همه چیز تمام از جنگل، دریا و طبیعت زیبای شمال را دارد و به واسطه نزدیکی با شهرهای دیگر برای اجاره ویلا و زندگی چند روزه در روستا بسیار مناسب است. با اجاره ویلا در چالوس با یک تیر چند نشان بزنید و علاوه‌بر اقامت در یک شهر نزدیک شمالی، از طبیعت ناب بهره‌مند شوید. ویلا چالوس تنوع زیادی در خود شهر چالوس و همچنین روستاها دارد که امکان برنامه‌ریزی در شرایط مختلف را به شما می‌دهد.

البته که این برنامه‌ریزی، فقط به شهر چالوس اختصاص ندارد و برای تمامی شهرها با توجه به شرایط و مدت زمان سفر خود امکان‌پذیر است.

آشنایی با آداب و رسوم محلی مازندرانی

یک تجربه خاص و منحصر به‌فرد در سفر به شمال که معمولا نادیده گرفته می‌شود، رفتن به دل آداب و رسوم یا فرهنگ محلی شهرهای مختلف مازندران است. تجربه‌ای که در برخی از مناطق به‌ویژه شهرهایی که سنتی‌تر هستند و در بخش‌های زیادی از آن مردم محلی سکونت دارند، دیدن فرهنگ مازندرانی ساده‌تر است. شهرهایی مانند بابل، بابلسر، قائمشهر، نوشهر و بسیاری از شهرهای دیگر بیش از آنکه افراد غیربومی در آن ساکن باشند، مردم محلی سکونت دارند و به همین دلیل اگر بخواهید با آداب و رسوم محلی مازندران بیشتر آشنا شوید، سفر به این شهرها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پس از انتخاب مقصد نوبت به اجاره ویلا برای اقامت می‌رسد. مثلا اگر می‌خواهید به بابلسر سفر کنید، بهترین گزینه اجاره ویلا بابلسر است که با گشت‌وگذار در این شهر می‌توانید، برای رفتن به شهرها دیگر مثل بابل، ساری و قائمشهر که فاصله کمی با اینجا دارند، برنامه‌ریزی کنید.

از جمله آداب و رسوم محلی مازندران که در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جشن نوروز ماه
  • مراسم تِرما سِزدِ شو
  • جشن مردگان(آیین سنتی 26 عید ماه طبری )
  • مراسم شِیلوون (باران خواهی)
  • مراسم آفتاب خواهی
  • مراسم گِوارِ دَبِستِنه ئی(گهواره بندی)

هر یک از مراسم‌ها، تشریفات خاصی دارد که با سفر به مازندران در ایام مختلف می‌توانید شاهد آن‌ها باشید و یک تجربه متفاوت را برای خود رقم بزنید.

در پایان این نکته را به یاد داشته باشید که سفر، فقط به معنی رفتن به یک منطقه جدید و متفاوت از نحل زندگی شما نیست. در این جابه‌جایی شما می‌توانید به دل فرهنگ یک منطقه بروید و با مردم محلی و آداب و رسوم آنجا آشنا شوید تا سفری متفاوت از همیشه را تجربه کنید.

کدخبر: 1044307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟