آیا من واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستم؟

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری بر اساس یکسری شرایط و فاکتورها انجام می‌شود و باید حد نصاب امتیاز را بدست آورد. برای اینکه بدانیم آیا شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا را داریم باید با سیستم اکسپرس اینتری و برنامه‌های آن آشنا باشیم در ادامه با ما همراه باشید.

سیستم اکسپرس اینتری کانادا چیست و چگونه کار ‌می‌کند؟

سیستم اکسپرس اینتری، سیستم مدیریت برنامه مهاجرتی است که توسط فدرال کانادا برنامه‌ریزی و تدوین شده است. در حقیقت این سیستم یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا است. در این روش از سیستم امتیاز بندی استفاده می‌شود و فاکتورها و عواملی در نظر گرفته شده‌اند که با محاسبه آن‌ها امتیاز دقیق هر متقاضی محاسبه می‌شود.

در روش اکسپرس اینتری از سیستم CRS استفاده می‌شود. در صورتی که موفق به کسب امتیاز مناسب از مجموع امتیازهای در نظر گرفته شوید، می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. به افراد ماهر و متخصصی که حداقل ۶۷ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز را کسب کنند، ویزا کانادا داده می‌شود. فاکتورهایی مانند، سن، تحصیلات، رزومه و سابقه کار، مدرک زبان و... از جمله مواردی هستند که در کسب امتیاز در این روش تاثیرگذارند.

شرایط اکسپرس انتری چیست؟

شرایط اکسپرس انتری چیست؟

از آنجایی که سیستم اکسپرس اینتری کانادا مبتنی بر سیستم امتیازدهی است، باید برخی از شرایط را برای استفاده از این برنامه مهاجرتی دارا باشید و برخی از دیگر شرایط اختیاری هستند و به افزایش امتیاز و شانس شما کمک می‌کنند. به طور کلی شرایط اکسپرس اینتری کانادا به شرح زیر است:

  • تسلط به زبان‌انگلیسی یا فرانسوی (الزامی)
  • مدرک‌تحصیلی معتبر(الزامی)
  • سابقه کاری مرتبط با رشته‌تحصیلی (الزامی)
  • تجربه کار یا تحصیل در کانادا (اختیاری)
  • مدرک تحصیلات تکمیلی (اختیاری)
  • نمرات بالا در آزمون‌های زبان ‌( اختیاری)
  • پیشنهاد کاری یا Job Offer از کارفرمای کانادایی (اختیاری)

ابزار محاسبه آنلاین امتیاز اکسپرس انتری کانادا

شما می‌توانید با استفاده از فرم محاسبه آنلاین امتیاز اکسپرس اینتری کانادا، امتیاز خود را در سیستم اکسپرس اینتری محاسبه کنید. این فرم هر چند وقت یکبار و باتوجه به تغییرات دستورالعمل‌های وزارت مهاجرت کانادا توسط کارشناسان به‌روز می‌شود تا به شما کمک کند نتایج دقیق‌تری از محاسبه امتیاز خود بگیرید.

محاسبه آنلاین امتیاز اکسپرس اینتری کانادا

راهنمای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت دائم کانادا است. در این بخش مراحل مختلف اکسپرس اینتری کانادا را بررسی می‌کنیم:

مرحله اول: ساخت پروفایل و حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری

مرحله دوم: دریافت دعوتنامه

مرحله سوم: ارسال درخواست اقامت دائم

مرحله چهارم: بررسی درخواست توسط اداره مهاجرت کانادا

مرحله پنجم: تائیدیه اقامت دائم

مدت زمان فرآیند و اعتبار پروفایل اکسپرس ‌اینتری

مدت زمان فرآیند و اعتبار پروفایل اکسپرس ‌اینتری

پس از تکمیل مدارک و ثبت‌نام آنلاین پروفایل شما تشکیل می‌شود و سپس پرونده شما وارد استخر متقاضیان خواهد شد تا کارفرمایان کانادایی از میان آن‌ها نیروی کار مورد نظر خود را بیابند. اعتبار پروفایل اکسپرس ‌اینتری یک سال است و در صورتی که پس از یک سال تائیدیه‌ای دریافت نکنید، باید برای دریافت پروفایل دوباره اقدام کنید.

برنامه‌های اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری کانادا برنامه‌های مختلفی دارد که باید معیارهای لازم برای هر کدام از آن‌ها را دارا باشید تا بتوانید صلاحیت لازم را کسب کرده و از این طریق به کانادا مهاجرت کنید. برنامه‌های اکسپرس اینتری کانادا عبارت‌اند از:

  • اسکیل ورکر (FSWC)
  • اسکیل ترید (FSTP)
  • تجربه کار کانادایی
  • مهاجرت استانی کانادا (PNP)

هزینه‌های مربوط به اکسپرس اینتری

در حقیقت هزینه‌های مربوط به اکسپرس اینتری کانادا شامل ۲ بخش می‌شود. اپلیکیشن فی برای متقاضی و همسر 1,525. دلار کانادا و برای فرزندان زیر ۲۲ سال 260 دلار کانادا است. هزینه‌های دیگری مانند ارزیابی مدرک تحصیلی توسط شرکت‌هایی مانند WES، هزینه آزمون زبان، هزینه آزمایشات پزشکی، ترجمه مدارک و.. به این مبالغ اضافه می‌شود.

اکسپرس اینتری و پیشنهاد شغلی

یکی از شرایطی که در اخذ شانس و امتیاز بیشتر اکسپرس اینتری کانادا تاثیرگذار است، داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی است. اگر شما از یک کارفرمای کانادایی دارای پیشنهاد شغلی معتبر باشید، ۵۰ امتیاز و برای مشاغل مدیریتی تا ۲۰۰ امتیاز می‌توانید کسب کنید.

نحوه امتیازبندی اکسپرس اینتری کانادا

امتیازدهی در سیستم اکسپرس اینتری کانادا به صورت دقیق و بر اساس فاکتورها و معیارهایی انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سطح تحصیلات، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی، تجربه و مهارت کاری، سن، پیشنهاد شغلی در کانادا، تحصیلات و مهارت زبانی همسر اشاره کرد. همچنین، اگر شما در یک دوره کالج یا دانشگاه در کانادا شرکت کرده باشید، امتیازهای بیشتری دریافت خواهید کرد.در جدول زیر حداکثر امتیازاتی که می‌توانید در اکسپرس اینتری کانادا اخذ کنید آورده شده است.

حداکثر امتیاز متقاضی

معیار

امتیاز هر معیار (بدون همسر)

امتیاز هر معیار (همراه با همسر)

سن

۱۱۰

۱۰۰

سطح تحصیلات

۱۵۰

۱۴۰

مهارت زبان رسمی

۱۶۰

۱۵۰

سابقه کار کانادایی

۸۰

۷۰

معیارهای مهارتی (حداکثر ۱۰۰ امتیاز)

تحصیلات

امتیاز هر معیار (حداکثر ۵۰ امتیاز)

دارای تسلط خوب یا قوی به زبان های رسمی و مدرک بالاتر از متوسطه

۵۰

دارای سابقه کار کانادایی و مدرک بالاتر از متوسطه

۵۰

سابقه کار خارجی

امتیاز هر معیار (حداکثر ۵۰ امتیاز)

دارای توانایی خوب یا قوی در زبان های رسمی (طبق معیار CLB سطح 7 یا بیشتر) و تجربه کار خارجی

۵۰

دارای تجربه کاری کانادا و سابقه کار خارجی

۵۰

گواهی صلاحیت (برای افراد در مشاغل تجاری)

امتیاز

دارای تسلط خوب یا قوی به زبان های رسمی و تاییدیه صلاحیت

 

راه‌های افزایش امتیاز اکسپرس اینتری

راه‌های افزایش امتیاز اکسپرس اینتری

با افزایش سطح زبان و اخذ نمره بهتر، دریافت مدرک تحصیلی بالاتر، افزایش تجربه کاری و تحصیل یا کار در کانادا می توانید امتیاز خود را بهبود ببخشید. در جدول زیر امتیازات اضافی که می‌توانید کسب کنید آورده شده است:

امتیازات اضافی (حداکثر ۶۰۰ امتیاز)

معیار

امتیاز

خواهر یا برادر مقیم کانادا (شهروند یا مقیم دائم)

۱۵

مهارت زبان فرانسه

۵۰

تحصیلات پس از متوسطه در کانادا

۳۰

توافق استخدام یا جاب آفر (TEER 0 گروه اصلی 00)

۲۰۰

توافق استخدام یا جاب آفر (NOC TEER 1,2 or 3, یا هر TEER 0 به غیر از گروه اصلی 00)

۵۰

نامزدی استانی

 

آیا هر شخصی که واجد شرایط اولیه باشد دعوت‌نامه می‌گیرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر در صورتی که حداقل امتیاز لازم برای برنامه مورد نظر را کسب نکنید، واجد شرایط دریافت دعوتنامه نخواهید بود. حداقل امتیاز لازم برای هر برنامه اکسپرس انتری متفاوت است و باید امتیاز اولیه لازم در هر برنامه را کسب کنید تا واجد شرایط دریافت دعوتنامه باشید.

آیا امکان همراهی خانواده در مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری وجود دارد؟

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت خانوادگی به کانادا، روش اکسپرس انتری است. این روش سریع‌ترین روش مهاجرتی است و تقریبا حدود ۶ ماه طول می‌کشد. افراد در روش اکسپرس انتری بر اساس شایستگی و میزان امتیاز کسب شده، پذیرفته می‌شوند و می‌توانند به همراه خانواده به کانادا مهاجرت کنند.

داشتن مهارت و تجربه کاری، رزومه و سابق، میزان تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه و... از جمله مواردی هستند که در کسب امتیاز در این روش تاثیرگذار است. داشتن تمکن مالی حداقل ۱۳ هزار دلار و یا داشتن پیشنهاد شغلی در این روش الزامی است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه اکسپرس اینتری کانادا می توانید از مشاوران شرکت مهاجرتی ویزموندو کمک بگیرید.

کدخبر: 1044303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟