حاشیه های کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید / میراث فرهنگی چه کرد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید ، یکی از گام های بلند در مسیر اجرای موسیقی زنده در ایران است؛ اما آیا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، توانست از قِبَل برگزاری این کنسرت، صنایع دستی استان را به شرکت کنندگان معرفی کند؟

درست در زمان برگزاری این کنسرت، مجموعه جهانی تخت جمشید تعطیل است و به تبع آن، غرفه های فعالِ زیر نظر مجموعه جهانی نیز تعطیل هستند. همچنین فضای دیگری برای معرفی صنایع دستی در نظر گرفته نشده است.

با این وجود اگر این غرفه ها هم باز بودند، باز هم کالاهای قابل ارائه ای که بتوان آنها را صنایع دستی فاخر و شاخص استان عنوان کرد وجود نداشت. این غرفه ها صرفا به ارائه کتاب، سی دی، لباس های قاجاری برای عکاسی و... می پردازند.

با کنار هم گذاشتن این موارد، نمی توان گفت این کنسرت، کمکی به شناخت منطقه در وسعت ایران کرده باشد. در واقع آن چیزی که تصور می شد و انتظار می رفت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به آن توجه داشته باشد این است که مردم تهران، مشهد، اهواز، تبریز و سایر نقاط کشور، به واسطه برگزاری این کنسرت، با فرهنگ بومی، غذای محلی، صنایع دستی استان آشنا شوند اینگونه نبوده است.

به نظر می رسد این کنسرت، صرفا یک برنامه تبلیغاتی برای اداره کل میراث فرهنگی استان بود و این اداره کل، هیچ برنامه ای برای ترویج دیدنی های استان، در کنار برگزاری کنسرت علیرضا قربانی نداشت.

این موارد در حالی مطرح است که اداره کل میراث فرهنگی استان فارس، نسبت به ارائه پاسخ به خبرنگار رکنا از ارائه برنامه های اداره کل مزبور جهت معرفی جاذبه های استان، معرفی و ایجاد ظرفیتی برای فروش صنایع دستی، میزان افزایش رزرو هتل ها و مراکز اقامتی در طول برگزاری کنسرت و... سر باز زد. همچنین مدیرکل امور پایگاه های میراث ملی و جهانی نیز ارائه آمار در خصوص این نکات را به استان پاسکاری کرد؛ لذا باتوجه به شب اول برگزاری کنسرت، مشخص است که استان برنامه خاصی برای این مهم نداشته است!

کدخبر: 1014052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟