اختصاص پاداش 3800 میلیارد تومانی برای 17 میلیون مشترک گاز

به گزارش رکنا، «جواد اوجی» وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ناترازی گاز و افزایش شدت مصرف انرژی خاطر نشان کرد: وزارت نفت دو اقدام اساسی انجام داد؛ یکی افزایش تولید برای کاهش رفع ناترازی و دیگری هم بحث بهینه سازی و مدیریت مصرف سوخت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ۲۵ میلیون مشترک گاز داریم در محاسبات انجام شده و براساس آیین نامه دولت ۱۷ از میلیون مشترکان پاداش صرفه جویی می گیرند.

وزیر نفت بیان کرد: حدود ۶۰ درصد مشتریان گاز که ۱۴۰۲ مصرف گاز را مدیریت کردند شناسایی شدند و از دیروز به پرداخت روی آورده ایم یا به حساب پرداخت می شود یا کالای خانگی دریافت می کنند یا در قبوض ماه آینده بستانکار می‌شوند.

اوجی ادامه داد: صدور گواهی صرفه جویی در بورس انرژی دیروز در بورس انرژی اعلام شد و خیلی از واحدهای صنعتی گواهی صرفه جویی گاز را خریداری کردند. شرکت گاز مکلف و موظف است هر وقت صاحب این گواهی صرفه جویی اراده کند، آن گاز را باید تحویل دهد و پیش بینی ما این است تا هشت میلیارد مکعب خواهد رسید.

اوجی گفت: در راستای بهینه سازی مصرف گاز و سوخت پرداخت پاداش 3 هزار و هشتصد میلیارد تومانی از دیروز شروع شد و داریم و صدور گواهی صرفه جویی در بورس انرژی کمک بسیار شایانی در کاهش شدت مصرف انرژی و رفع چالش ناترازی گاز و سوخت می کند.

کدخبر: 1014829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟