معاون وزیر آموزش و پرورش: ۳۷۰ مدرسه تک دانش آموزه در کشور داریم + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه لفظ بازمانده از تحصیل نیاز به یک مفهوم‌پردازی جدیدی دارد ادامه داد: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است.

طریفی با بیان اینکه افراد بین سن ۶ تا ۱۱ سال، ممکن است به دلایل مختلفی از تحصیل بازبمانند افزود: سال گذشته تعداد زیادی از افرادی که در مدرسه حاضر نشدند مهاجرت کرده یا با صلاحیت خانواده با یک سال تاخیر ثبت‌نام کردند و به موقع ثبت‌نام نشدند یا فوت کرده بودند.

وی با بیان اینکه آمار مهاجرین و افراد دارای معلولیت را نداریم و فقط آمار موالید را داریم افزود: در دولت قبل آیین‌نامه انسداد مبادی بی‌سوادی به جریان افتاد که در آن سامانه‌ جامعی در نظر گرفته شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته چیزی کمتر از ۱۵۰ هزار نفر باید علت عدم حضورشان در مدرسه بررسی می‌شد ادامه داد: ما در طرح شهید محمودوند به درب منازل رفتیم و بررسی کردیم که این افراد بخش زیادی به موقع ثبت‌نام نکرده یا مهاجرت کرده و یا دارای معلولیت شدید بودند.

طریفی با بیان اینکه از برخی از این افراد تحت عنوان کودکان کار یاد می‌شود گفت: کمتر از ۵۰۰ نفر هنگام مراجعه اعلام کردند که دلیل عدم حضورشان در مدرسه مشکل مالی بوده است.

وجود ۳۷۰ مدرسه تک دانش‌آموزه

وی با بیان اینکه ۳۷۰ مدرسه تک دانش آموزه داریم و در هر منطقه شرایط تحصیلی را فراهم خواهیم کرد افزود: حدود ۱۰ هزار مدرسه زیر ۱۰ دانش‌آموز جمعیت داریم و باید نیمه پر لیوان را ببینیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما حتی نهضت سوادآموزی و بزرگسالان را فراهم کرده‌ایم تا افرادی که نتوانسته‌اند در ساختار رسمی تحصیل کنند آنجا ادامه تحصیل دهند ادامه داد: در آیین‌نامه انسداد مبادی بی‌سوادی که در دولت است وزارت دادگستری، صداوسیما، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات، وزارت کشور و دستگاه‌های حمایتی تکالیفی برایشان تعیین شده و تقسیم کار خوبی صورت گرفته که امیدواریم براساس این آیین‌نامه که در سال آینده تحصیلی احتمالا تصویت خواهد شد، بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

کدخبر: 1023848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟