فرصت های خوب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند

​به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمدبن سالم الحجری در نشست مشترک اتاق بازرگانی خرمشهر، منطقه آزاد اروند و هیأت تجاری عمان ضمن اشاره به اینکه پیش از این تعامل مشترک با اتاق تهران داشته و از همکاری با اتاق خرمشهر نیز استقبال می کنیم، اظهار داشت:نتیجه نزدیکی رابطه سیاسی و اقتصادی بین ایران وعمان باعث حدود ۲ میلیارد دلار مبادلات تجاری  شده و امیدواریم بیش از این مقدار نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران ایران و عمان به دنبال محیطی مناسب هستند تا کار خود را به خوبی انجام دهند، خاطرنشان کرد: برای ما مهم است که بدانیم منطقه آزاد اروند چه تسهیلاتی برای سرمایه گذاران عمانی در نظر خواهد داشت.

الحجری اذعان داشت: اتاق بازرگانی استان شمال شرقی و پادشاهی عمان علاقه مند به ایجاد و تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ایران هستند.

معاون وزیر کار  کشورعمان، تصریح کرد:  پادشاهی عمان ۱۴ منطقه اقتصادی و آزاد دارد که شهرک صنعتی الصور به مرز ایران نزدیک است و این منطقه صنعتی باعث شده که رابطه تجاری با ایران افزایش یابد.

وی شهر صنعتی مهانس که در مرز ایران قرار دارد را دارای تمام زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاران ایرانی دانست. 

او با بیان این نکته که کشورعمان سعی در جذب سرمایه گذاران خارجی دارد، گفت: بعضی از تسهیلات و بخشودگی ها برای جذب سرمایه گذار خارجی در این کشور وجود دارد در همین راستا از بین فرصت های اقتصادی برای سرمایه گذاری در صنعت بهداشت و درمان، امنیت غذایی و دارو سازی عمان آماده هر نوع همکاری های لازم است .

معاون وزیر کار کشور عمان، تصریح کرد: قانون کار و سرمایه‌گذاری ایرانی نیز می بایست برای سرمایه‌گذاران عمانی در اروند، انگیزه ایجاد کند.

کدخبر: 1038323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟