اجرای اولین سالن اختصاصی سینمای کودک کشور در نصف جهان/ اصفهانی ها به شهر رویاها می روند

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سعید ساکت با اشاره به پیشرفت 75 درصدی پروژه پردیس سینمایی «شهر رویاها» اظهار کرد: باتوجه به تمرکز مجموعه شهر رویاها بر روی بازی‌های روباز، به دنبال سرمای هوا در نیمه دوم سال به مجموعه‌های سرپوشیده در این مجموعه نیاز داشتیم تا عموم مردم بتوانند در روزهای سرد سال نیز از امکانات مستقر در این مجموعه بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ارتقای ظرفیت‌های فرهنگی منطقه شرق اصفهان یکی دیگر از اهداف طراحی این پروژه بود، افزود: از خردادماه سال جاری برنامه ساخت پردیس سینمایی شهر رویاها با تمرکز بر رفع چالش های ظرفیت موجود سالن اجتماعات و خلق ظرفیت های جدید در دستور کار قرار گرفت و تا پایان مردادماه به پیشرفت 75 درصدی رسیده است.

وی با بیان آنکه پروژه پردیس سینمایی شهر رویاها با زیربنای بیش از 2 هزار مترمربع شامل 5 سالن نمایش است، تصریح کرد: با اتمام مراحل عمرانی این پروژه، سالن شماره یک یا همان سالن اصلی با ظرفیتی حدود 350 نفر، سالن شماره دو با ظرفیت 155 نفر، سالن شماره 3 با ظرفیت 50 نفر، سالن شماره 4 به عنوان سالن تخصصی کودک با ظرفیت 65 نفر و سالن VIP با ظرفیت 15 نفر احداث می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان امکان آکوستیک صدا و ظرفیت‌هایی فنی و تخصصی را از ویژگی های این سالن ها دانست و گفت: این امکان وجود دارد که پنج فیلم به طور همزمان بدون تداخل صدا در این سالن ها اکران شود. ضمن اینکه ظرفیت ارائه خدمات در این محوطه نسبت به قبل به دو برابر خود و بهره‌برداری بیش از 600 نفر به طور همزمان افزایش یافته است.

وی داد: تجهیز کارگاه و محصورسازی اجرای پروژه، حفاری، تخریب و حمله نخاله به طول هزار متر مکعب، خرید بیش از 300 تن آجر به منظور آجرچینی مساحتی بالغ بر 450 متر مربع، خرید 500 تن بتن به منظور انجام عملیات‌های شناژ، گرادیان و کف‌سازی سالن‌های  سینما، خرید و اجرای 35 تن پروفیل در فضاسازی‌ها و خرید تجهیزات و اجرای حدود 1000 مترمربع ساندویچ پانل سقفی و دیواری پیرامون از اقدامات عمرانی این پروژه بوده است.

ساکت، جمع‌آوری بیش از 20 تن ضایعات فلزی و اجرای 1500 مترمربع پشم سنگ را از دیگر اقدامات عمرانی صورت گرفته دانست و گفت: این اقدامات طی 60 روز آغازین احداث پروژه توسط 400 نفر (روزانه حدود 3200 نفر ساعت) انجام شده است.

وی از استقرار سینمای تخصصی کودک با چهره‌ای ویژه برای نخستین بار در استان اصفهان و به عنوان یکی از معدود سینماهای تخصصی کشور در این پروژه خبر داد و افزود: باتوجه به فضای با کیفیت، تجهیزات مناسب، صندلی‌های به روز و سن اجرا امکان برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری متفاوتی در این مجموعه وجود خواهد دارد.

به گفته وی، سالن شماره چهارم پردیس سینمایی شهر رویاها به عنوان سینمای تخصصی در نظر گرفته شده و می‌تواند عرصه جدیدی را برای نوآموزان و هنرمندان حوزه سینما به وجود آورد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1038522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟