این پزشک ایرانی 40 سال است بیماران بی بضاعت را رایگان درمان می کند + فیلم

دکتر بهرام رازین فوق تخصص بیماری های عفونی با78 سال سن  متولد کرمانشاه  از ۴۰ سال پیش بیماران بی بضاعت را در مطب اش در صفاییه شهرری رایگان درمان می‌کند و هیچ کاری به تعرفه پزشکی ندارد.دکتررازین ساکن محله میرداماد است (شمال تهران) و هرروز ساعت 6صبح با خودرو ساده اش (پراید مدل 91) به مطبش می آید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دکتر بهرام نصری رازین گفت : در محل زندگیم کسی مرا نمی شناسد اما اهالی شهرری خوب مرا می شناسند و روزانه 50بیمار را در دو شیفت صبح و عصر ویزیت می کنم.

رازین ادامه داد: متخصص بیماری‌های عفونی هستم. این بیماری برخلاف بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها، به خاطر سبک زندگی اقشار نیازمند بیشتر دامنگیر آنها می‌شود برای همین مطبم را در شهر ری دایر کردم.چون اتباع بیشتری هم در این منطقه زندگی می کنند.

از در مطب که وارد می شوی ، یک سالن کوچک با سه اتاق مشاهده می کنید. جمعیت زیادی روی صندلی ها نشسته و عده ای هم در محوطه بیرون مطب منتظرند.

اتاقی برای جراحی های سرپایی و ختنه و اتاقی برای استراحت دکتر و اتاقی پر از لباس و کفش!

از دکتر پرسیدم که این لباس ها چیست.دکتر گفت:" این لباس ها را جمع کرده ام تا به بیماران نیازمند که به مطب مراجعه می کنند بدهم."اینجا فقط یک مطب نیست .یک مرکز خیریه است.

دکتر رازین گفت:  ما یک صندوق هم داریم،صندوقی برای تأمین هزینه دارو و اقدامات درمانی بیماران نیازمند،  تا این افراد را در مراحل درمانی، تا بهبودی کامل حمایت ‌کنیم.

وی تاکید داشت : ناگفته پیداست بیماری که پول ویزیت ندارد، از پس تأمین هزینه‌های دارو، آزمایشگاه و عکسبرداری و ... برنمی‌آید، برای همین این صندوق را که در واقع یک شماره حساب است راه اندازی کردم. کم کم خیران و مردم عادی هم وارد این چرخه شدند و در تأمین  هزینه‌ درمان بیماران نیازمند همراه شدند. باورتان نمی‌شود گاهی همین مردم جنوب شهر با وجود همه مشکلات مالی‌شان حتی تا مبلغ یک میلیون تومان به این صندوق کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: گاهی مراجعان دچار بیماری نیستند ندارند. فقط از روی رفاقت ، برای درددل، درخواست وام، تقاضای کار و مشورت به دیدارم می آیند.

همیشه در حین  درمان با بیماران صحبت می کنم، تا اگر مشکلی داشته باشند بتوانم کمکشان کنم. این صحبت‌ها رفاقت ایجاد می‌کند.در این ۴۰ سال با همه بیماران و اهالی محله رفیق شده‌ام.

منشی دکتر«معصومه پرهیزگاری» می گوید: «دکتر خودش را وقف مردم محروم و نیازمند کرده است. گاهی پیش می آید که در یک روز، خرج این مطب و پولی که برای پرداخت هزینه های درمان بیماران پرداخت می شود  از درآمد هم بیشتر می شود. وقتی به دکتر می گویم لبخند می زند و می گوید:" می دانی امروز چند نفر من  و شما را دعا می کنند؟ دلخوش به استجابت این دعاها که باشیم برایمان کافیست."

پرهیزگاری از حقوقش راضی است و میگوید: "همین حقوق نه چندان زیاد، بسیار پر برکت است."

از اینکه کنار دکتر کار می کند برایش آرامش بخش است.مطب دکتر خانه امید اتباع افغانستان و پاکستان است. 60درصد مراجعین اتباع هستند.حتی اینجا معتادین هم سهم دارند و گاها از دکتر کمک مالی می گیرند.دکتر چندین معتاد را با هزینه خودش به کمپ فرستاده است.

یکی از بیماران دکتر به نام حکیمه اکرمی که اتباع هست و در همان محل زندگی می کند گفت :"دو سال قبل وقتی چراغ مسجد محله گلیسیرین خاموش بود و برای بازسازی نیاز به پول زیادی بود، دکتررازین  با پرداخت هزینه تعمیرات مسجد، چراغ خانه خدا را روشن کرد.دکتر فرشته است."

الهه اسدی  یکی دیگر از بیماران در تکمیل حرف حکیمه میگوید :"خواهر همسرم امروز عمل دارد ایشان پارگی شکم داشتند که دکترای  دیگر  تشخیص ندادند .فقط دکتر رازین تشخیص دادند .دکتر در ایام کرونا به داد تک تک اهالی محل رسید و فرشته نجات ما شد.دکتر بسیار شخص باانصافی است و فقط خدا را در نظر می گیرند."

حین مصاحبه با دکتر بودم که خانمی حدودا 55 ساله که از اتباع بود وارد مطب شد. همانطور که سوالات من هم پاسخ می داد ، این زن را معاینه کرد . به زن گفت:" چند دقیقه ای در اتاق باشید." از پله های اتاقش پایین رفت و آمد و یک بسته گوشت یخ زده برایش آورد و گفت این نذر امام حسین است و از صندوق مقداری پول برای گرفتن داروهایش پرداخت کرد.

 

تماس با ما : 23051497

 

 

 

کدخبر: 1007884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدیه قزوینیان
آیا این خبر مفید بود؟