مالباخته درگاه‌های‌ جعلی به یک میلیارد خود رسید

به گزارش رکنا از هشترود؛ سرهنگ "محسن محمودی" در تشریح این خبر گفت:با مراجعه یکی از هموطنان به پلیس فتا استان و با ارائه دستور قضائی اعلام نمود که  از حساب بانکی‌اش برداشت غیر مجاز صورت گرفته است و از پلیس رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

وی در ادامه افزود:در اظهارات شاکی مشخص گردید که وی جهت نصب همراه بانک یکی از بانک‌ها در مررگرهای اینترنتی اقدام به جستجو می‌کند و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده،آن رابرروی تلفن همراه خود نصب نموده و پس از وارد کردن اطلاعات خود از حساب وی مبلغ یک میلیارد ریال برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

این مقام انتظامی گفت: در راستای احقاق حق این شهروند بزه دیده بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت و تحقیقات پیرامون پرونده آغاز گردید.

رئیس پلیس فتا استان تصریح نمود: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام کارهای مقدماتی و بهره گیری از روش های علمی و تخصصی اقدام به شناسایی فرد کلاهبردار کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

سرهنگ محمودی در ادامه از عودت وجه به حساب شاکی خبر داد و گفت: کارشناسان پلیس فتا بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم از مقام قضائی، مبلغ برداشتی را به حساب شاکی عودت داده و پرونده جهت ادامه رسیدگی به دادسرا ارسال گردید.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد:زمانی که می‌خواهید برنامه همراه بانکی را برای تلفن همراه خود نصب کنید حتما به سایت اصلی بانک مربوطه مراجعه و اقدام به دانلود نمائید.

سرهنگ محسن محمودی گفت: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق شماره تماس 096380 به مرکز فوریتهای سایبری و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

کدخبر: 925218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟