برای اجرای ضمانت اجرایی بگذارید / تهران شهری که 20 سال جلو است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استانها گفت: قالیباف در پلیس و شهرداری خدمات شایسته ای برای کشور انجام داده است. ایشان در جنگ حق علیه باطل مبارزه کرده است. از سوی دیگر وقتی قالیباف به نیروی انتظامی وارد شد این یخش را متحول کرد و استخدام پلیس زن و خودروهای مناسب را ایشان به پلیس وارد کرد.

احمدی تاکید کرد: قالیباف در شهرداری چنان جهادی کار کرد که امروزه تهران ۲۰ سال جلو است و هیچ شهرداری نمی تواند جای قالیباف باشد.

رئیس شورای عالی استانها از قالیباف خواست که طرح مدیریت یکپارچه شهری تصویب شود تا مشکلات شهر و روستا کاهش یابد.

وی در طرح گلایه اش گفت: شورای عالی استان می تواند طرح به مجلس ارائه کند. اما بروکراسی گسترده ای برای ارائه طرح و لایحه به مجلس وجود دارد. از شما درخواست می کنم طرح هایی که شورای عالی استانها ارائه می کند جدای لوایح دولت ثبت شود.

احمدی تاکید کرد: همه طبق قانون شورای شهر و روستا اعلام کرده که باید مستقل باشد. مطیع استاندار و شودای شهر مطیع فرماندار باشد. این چه نظارتی است که فرمانداری روی آن تحکم دارد؟ شورای شهرها شغل محسوب نمی شود اما اگر عضو شورا جایی شاغل شود باید از شورا استعفا دهد.قانون شوراهای شهر و روستا تناقض دارد و باید اصلاح شود.

احمدی گفت: شوراهای استان در برخی نقاط ساختمان ندارند. امیدواریم بتوانیم خانه ملت را با همکاری شما راه اندازی کنیم.

احمدی تاکید کرد: بودجه ما کفاف امورات شوراها را رفع نمی کنم. از سوی دیگر قانون وجود دارد اما ضمانت اجرایی ندارد. مثلا بودجه کشور باید به شورای عالی استان ها بیاید و تایید شود اما دولت بودجه را به مجلس می فرستاد. چه برخوردی با کسی که قانون را رعایت نمی کند می شود؟آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟