توفیق: باید به این فدراسیون زمان بدهیم/ اردن باهوش‌تر از ما بود

علی توفیق دبیر اسبق فدراسیون بسکتبال در خصوص نتیجه تیم ملی ایران در رقابت‌های کاپ آسیا به خبرنگار رکنا گفت: تیم ما در این رقابت‌ها کار را خوب شروع کرد و در ادامه با تیمی بازی کردیم بنام اردن که از ما بهتر و باهوش‌تر بود و هم در دفاع و هم درحمله موفق به برتری شدند. خب وجود بازیکن دو رگه آمریکایی هم مزید بر علت شد تا اردن به ویژه در کوارتر چهارم عملکرد بی‌نظیری داشته و شکست مارا رقم بزنند. آن‌ها بازی محوری خوبی هم داشته و البته این اتفاق در بسکتبال طبیعی است و در بازی ما مقابل قزاقستان هم دقیقأ برعکس این موضوع برای آن‌ها افتاد و کوارتر سوم ما عقب بودیم و خیلی خوب جبران کردیم. ما در زمان بازی تمرکز نداشتیم و وقتی اختلاف زیاد شد و مالکیت توپ هم برای ما نبود، اردن از این شرایط کمال استفاده را کرده و با پرتاب‌های انتحاری بازی را برد.

وی در خصوص استفاده از مربیان ایرانی و عدم حضور خارجی‌ها به مانند قبل در تیم ملی بسکتبال گفت: من به شخصه اعتقادی به مربی خارجی به جز بایرمن ندارم. خب مربیانی چون ترومن، بسیروویچ و ماتیچ هم نتوانستند برای ایران خوب باشند که بعد از رفتن از ایران در تیم‌های نه‌چندان مطرح ادامه کار دادند. به جز بایرمن که تونس را قهرمان آفریقا کرد. به غیر از این مربی تمامی مربیانی که به ایران آمده اند نسلی از بهترین بازیکنان را دراختیار داشته و با آن به افتخار رسیده‌اند.

بازیکن و کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال افزود: مربیان ایرانی کم دانش نیستند و فقط ما از لحاظ سخت افزاری در مضیقه هستیم وسطح دانش مربیان ایرانی سرشار از تازه‌های دنیای بسکتبال است. ما نباید قائم به فرد باشیم و باید سیستم را دنبال کنیم. شخص جواد داوری هم تازه به این فدراسیون آمده و این خرابه ها به زمان طباطبایی برمی‌گردد و وقتی تیم زمان محمود مشحون را تحویل فدراسیون او دادیم با آن هم المپیک رفت و هم حضور در قهرمانی جهان را تجربه کرد. من در این نتیجه‌گیری از فرد شاکی نیستم بلکه باید سیستم درست شود. در ایران مربیان و کارشناسان زیاد صحبت می‌کنند و تا یک تیمی نتیجه گیری نمی‌کند، اظهار نظرها زیاد می‌شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 806568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟