ایران و کشورهای منطقه داعش را شکست دادیم

به گزارش رکنا ، سید عباس موسوی در اظهاراتی با بیان این‌که گروه‌های تروریستی مانند داعش و شخصیت‌هایی مانند ابوبکر بغدادی و امثال وی که در راس گروه‌های تروریستی قرار دارند به ادعا و اعتراف خود آمریکایی‌ها توسط خود آنها به وجود آمده‌اند، گفت : این گروه‌ها و افراد برای آمریکایی‌ها تاریخ مصرف دارند و هرگاه تاریخ مصرف آنها به پایان برسد آنها را از بین می‌برند.

این دیپلمات کشورمان با تاکید بر این‌که گروه تروریستی داعش را جوانان جریان مقاومت و ملت‌ها و دولت‌های سوریه، عراق با پشتیبانی لجستیکی ایران و مردم متدین منطقه با مقاومت خود از بین بردند ادامه داد: اما متاسفانه هنوز تفکر تروریسم و فرقه‌گرایی زنده است و کشورهایی چون آمریکا از آنها برای اهداف خود استفاده می‌کنند بنابراین ما کشته شدن ابوبکر بغدادی را پایان داعش نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: گرچه داعش را شکست داده‌ایم، اما هشدار می‌دهیم که این تفکر هنوز زنده است و ممکن است بقایای آنها توسط آمریکایی‌ها در منطقه سازماندهی شوند چنانچه که دست به عملیات تخریبی شوند.

موسوی با بیان این‌که ما این اقدامات آمریکایی‌ها را که همراه با سر و صدای زیادی بود خیلی عجیب و غریب نمی‌دانیم، ادامه داد: آنها عموما با نزدیک شدن به موسم انتخابات حربه‌های این چنینی را برای مصارف داخلی خود رو می‌کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: به نظر ما اقدام آمریکایی‌ها، اقدام بزرگی نبوده است و همانطور که اشاره شد داعش توسط ما و کشورهای منطقه شکست داده شد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که دشمنان منطقه برای آینده منطقه باز چه نقشه‌هایی در سر دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟