تخریب لانه 4 ساله یک دزد در سایت «دیوار»

ماموران تجسس کلانتری شفای مشهد که با دستورهای محرمانه ای از سوی سرهنگ احمد نگهبان(رئیس پلیس مشهد)رصدهای ریزبینانه فضای مجازی برای رد یابی کالاها واموال سرقتی را ادامه می دادند، به سرنخ هایی از فروش کامپیوترهای خودرو دست یافتند که بررسی ها نشان می داد این نوع کامپیوترهای مستعمل سرقتی است.

بنابراین ماجرای آگهی های خرید وفروش قطعات سرقتی خودرو زیر ذره بین تحقیقات  تخصصی قرار گرفت و به این ترتیب گروهی از افسران زبده دایره تجسس با نظارت مستقیم سرگرد سبکبار(رئیس کلانتری شفا)عملیات ضربتی برای دستگیری فروشنده کامپیوترها را آغاز کردند.

آن ها در اولین مرحله از اقدامات پلیسی به اطلاعاتی رسیدند که بیانگر قرار فروشنده با یکی از خریداران بود.بر این اساس، نیروهای انتظامی با استفاده از فناوری های نوین مخابراتی محل قرار آن ها را شناسایی کردند و بلافاصله عازم بولوار هدایت شدند.

حدود ساعت 15 بود که یک دستگاه خودروی پژو405 در محل قرار تحویل کامپیوتر سرقتی توقف کرد و خریدار نیز به سوی راننده خودرو رفت.

در این هنگام بود که عملیات دستگیری با محاصره راننده پژو به نتیجه رسید و نیروهای تجسس کلانتری شفا در بازرسی از داخل خودروی پژو تعداد10دستگاه کامپیوتر (ای سی یو)سرقتی را به همراه مقادیری مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف کردند.

با انتقال متهم به کلانتری مشخص شد که وی از سارقان سابقه دار قطعات خودروست و به مواد مخدر اعتیاد دارد.این جوان 37 ساله که در برابر سوالات فنی نیروهای انتظامی چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: از 4 سال قبل کامپیوترهای سرقتی را در سایت دیوار به فروش می رسانم ولی بسیاری از آن ها را از سارقان دیگر می خرم!با تحویل کامپیوترهای کشف شده به مال باختگان، تحقیقات پلیس در حالی ادامه یافت که متهم مذکور با صدور قرار قانونی از سوی قاضی رضوی(بازپرس شعبه 213 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد)روانه زندان شد.

سجادپور / خراسان

کدخبر: 930145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟