یلدا قشقایی خانم بازیگر جذاب عمله و پسر استرالیایی اش / زندگی خصوصی و عکس های جذاب!

یلدا قشقایی متولد ۱۸ خرداد ۱۳۵۱ در آبادان، بازیگر با اصالت قشقایی است. فارغ التحصیل لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه اصفهان و فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران بوده و پیگیر رژیم گیاهخواری هم می باشد.

بیوگرافی یلدا قشقایی

«یلدا سلیمان جود قشقایی» در شهر آبادان به دنیا آمده است اما اصالتا از سمت پدری اهل ایل بزرگ قشقایی و از طایفه «عمله» می باشد. پدر بزرگش سال ها پیش برای کار در شرکت نفت به آبادان مهاجرت کرده است و پدر و مادرش هم در آبادان به دنیا آمده اند.

خودش می گوید ما از طایفه «عمله» بودیم که البته در آن زمان به معنای قومی بود که مردِ عمل بودند و از نزدیک ترین طایفه ها به خوانین محسوب می شدند.

یلدا قشقایی

رتبه زیر ۱۰۰ کنکور

در ۲۰ سالگی با رتبه زیر ۱۰۰ به دانشگاه اصفهان رفت و لیسانس مهندس کامپیوتر گرفت و در سال ۱۳۸۹ نیز از دانشگاه تهران فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی شد، به زبان های عربی و انگلیسی مسلط است و می تواند به لهجه های آبادانی، شیرازی و اصفهانی حرف بزند.

یلدا قشقایی

شروع فعالیت

از سال ۱۳۸۰ وقتی ۲۹ ساله بود شروع به فعالیت های هنری در تئاتر کرد. با سریال «سیب ترش» در سال ۱۳۸۱ وارد قاب تلویزیون شد و با فیلم سینمایی صورتی به کارگردان فریدون جیرانی سال ۱۳۸۲ روی پرده سینما رفت.

خانم بازیگر بعنوان کارگردان مستند ساز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرد و حالا بعنوان نویسنده فیلمنامه نیز چندین فیلم سینمایی نوشته است. او تجربه ساخت بیش از ۲۵ مستند را در کارنامه خود دارد.

یلدا قشقایی

ازدواج

یلدا قشقایی سال ها پیش ازدواج کرد و ثمره این زندگی یک پسر دارد که در استرالیا زندگی می کند.

یلدا قشقایی

کدخبر: 1042652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی