پایان شکار غیرمجاز در دزفول / دستگیری شکارچیان و ضبط ادوات صید

به گزارش رکنا، مسعود نوری‌پور روز دوشنبه افزود: پس از گشت و کنترل ماموران انتظامی کلانتری ۲۰ زیباشهر و محیطبانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول، طی عملیاتی جداگانه ۲ گروه شکارچی غیرمجاز دستگیر و تعدادی لاشه کبوتر وحشی از آنها ضبط شد.

وی اظهارکرد: ادوات صید و شکار از جمله یک قبضه اسلحه شکاری، تعدادی فشنگ و یک رشته تور صیادی نیز از این شکارچیان کشف و ضبط شد و متخلفان برای رسیدگی به تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از تلاش ماموران انتظامی کلانتری شهید نادری زیباشهر قدردانی کرد و گفت: طبق ماده ۱۰ قانون شکار صید، هرگونه شکار جانداران وحشی قابل شکار و صید در طبیعت نیازمند دریافت مجوز و پروانه از این سازمان است و هر اقدامی برخلاف این قانون جرم محسوب و با عاملان برخورد قانونی خواهد شد.

نوری پور با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی حفاظت محیط زیست تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ارزش زیستی جانداران وحشی طبق مصوبه ۴۴۲ این شورا در سال ۱۴۰۳ شاهد افزایش چشمگیر و چند برابری جرایم مربوط به شکار و صید غیر مجاز حیات وحش هستیم.

وی از شهروندان تقاضا کرد: برای پیشگیری از هرگونه خسارات مالی و اجتماعی موضوع از فعالیت‌های غیرمجاز در حوزه شکار یا صید پرهیز و در صورت تمایل با مراجعه به ادارات حفاظت محیط زیست نسبت به دریافت مجوز و راهنمایی‌های لازم اقدام کنند

کدخبر: 1038695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟