پایان وحشت تهرانی ها و کرجی ها از سارقان مسلح خانه ها / دزدان خشن جلوی پلیس و دوربین موش شدند + فیلم گفتگو

به گزارش اختصاصی رکنا، شهروندان تهرانی مدتی بود که در سایه سایه ترس و وحشت زندگی می‌کردند. باند حرفه‌ای‌ با استفاده از سلاح‌های جنگی ، به منازل شهروندان یورش می‌بردند و با تهدید ساکنان، از کودکان خردسال تا سالمندان، اموال آن‌ها را به غارت می‌برد.

در نهایت، با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس آگاهی تهران بزرگ، اعضای این باند خطرناک در مخفیگاهشان دستگیر شدند. سارقان که از سلاح‌های کلاشینکف و کلت کمری استفاده می‌کردند، با خونسردی تمام و به شیوه‌ای وحشیانه دست به سرقت می‌زدند.

اعترافات هولناک سارقان در برابر دوربین

امروز، 29 مردادماه، متهمان این پرونده پیش روی دوربین خبرنگاران قرار گرفتند و در مصاحبه‌ای کوتاه به تشریح شیوه‌ی عمل خود پرداختند. آن‌ها با اعتراف به جرایم خود، پرده از رازهای این سرقت‌های سریالی برداشتند و جزئیات هولناکی از اقدامات جنایتکارانه‌ی خود را فاش کردند.

روایت هولناک مالباختگان

یکی از مالباختگان این سرقت‌های وحشتناک گفت: ساعت حدود 11 شب وقتی ناگهان صدای پسرم را شنیدم که فریاد می‌زد و از ترس کمک می‌خواست از حمام بیرون آمدم ، مادرش هم کنار ما آمد وقتی وارد پذیرایی خانه شدیم با 5 نفر مرد نقاب زده مسلح روبرو شدیم، آن‌ها با چاقو و اسلحه مرا تهدید کردند و حتی به طلاهای گردن و گوش همسرم هم رحم نکردند و آن‌ها را از او جدا کرده و بردند. شاید در زمانی کمتر از 7 دقیقه این اتفاقات افتاد و ما هم از ترس نمی‌دانستیم چه کار باید بکنیم،فقط به پلیس زنگ زدیم، آن‌ها سریع آمدند.

یکی دیگر از شاکیان این پرونده نیز به رکنا گفت: این سارقین گفته بودند وقتی خانه‌ها خالی بوده دست به سرقت می‌زدند اما من خودم یک ساعت در بالکن خانه‌ام غذا درست می‌کردم و مطمئنم آن‌ها می‌دانستند ما در خانه‌ایم. آن‌ها در خانه را با کارت باز کرده و داخل شدند و من و مادرم را با تهدید اسلحه روی مبل نشاندند و هرچه پول، طلا ، دلار و سکه داشتیم با خودشان بردند. شاید بیست دقیقه بیشتر زمان نبرد.

تضاد در اظهارات سارقان

در مقابل اظهارات شکات، سارقان حرفه‌ای که مسلحانه دست به سرقت‌های زیادی زده بودند، مدعی شدند که آن‌ها اسلحه را فقط برای ترساندن ساکنین با خود می‌بردند. این حرف آن‌ها تعجب همه را برانگیخت! مگر می‌شود با سلاح جنگی، کلت و کلاشینکف به قصد سرقت بروی و نخواهی کسی را بکشی؟

یکی از متهمان گفت که این اسلحه‌ها را از یکی از شهرهای غربی خریده اند. اگر خانواده‌ای در برابر آن‌ها مقاومت می‌کرد فرار می‌کردند. اما این حرف آن‌ها کاملا مخالف صحبت‌های شاکیان و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته بود.

متهمان در نهایت با حرف‌های ضد و نقیضی که زدند برای تکمیل شدن پرونده روانه‌ی زندان شدند و تحقیقات پلیس برای شناسایی شکات احتمالی و کشف اموال به سرقت رفته ادامه دارد. این رویداد نشان می‌دهد که پلیس با جدیت تمام به مقابله با جرایم خشن و سازمان‌یافته می‌پردازد و امنیت شهروندان را در اولویت قرار می‌دهد.

کدخبر: 1031350 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟