آیا مدارس خاص  فقط برای درس خواندن  افغان ها در ایران  وجود دارد ؟! ! / سخنگوی آموزش و پرورش توضیح داد + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است مدارسی خاص برای اتباع ساخته شود یا خیر، عنوان کرد: در همه جای دنیا به افرادی که به دلیل جنگ و سیل آواره شده‌اند، خدماتی ارایه می شود.

وی با تاکید بر حقوق انسانی این افراد و تلاش ایران برای برقراری صلح در کشور افغانستان اظهار کرد: اتفاقاتی در کشور افغانستان افتاده که بسیاری از آنها به صورت قانونی و غیرقانونی در کشور ما حضور یافته‌اند و لازم التعلیم هستند.

سخنگوی آموزش و پرورش با یادآوری اینکه ثبت‌نام اتباع خارجی براساس شیوه‌نامه‌ای که از سوی وزارت کشور به ما ابلاغ می‌شود، انجام می شود، افزود: در همه دنیا دانش آموزان اتباع در مدارس میان شهروندان توزیع می‌کنند و ما هم بر همین اساس ثبت‌نام را انجام می‌دهیم. 

فرهادی ابراز امیدواری کرد که با تامین آرامش در افغانستان، اتباع این کشور به سرزمین خود بازگردند اما تا زمانی که ایران باشند، آنها را ثبت‌نام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر تراکم جمعیت در منطقه‌ای بیشتر باشد، ممکن است مدارسی ساخته شود اما مدارس ویژه اتباع نداریم چراکه تبادل فرهنگی باید صورت گیرد و دانش آموزان تاثیر اجتماعی روی هم داشته باشند.

کدخبر: 1039667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟