ایلام رتبه دوم کشور در شاخص اهدای خون بانوان

به گزارش رکنا از ایلام لیلی عاصم آبادی مدیر کل انتقال خون استان ایلام،صبح چهارشنبه در گفتگویی اختصایی،به مناسبت روز جهانی اهدا کنندگان خون با شعار جهانی (خون و پلاسما اهدا کنید، زندگی را بیشتر به اشتراک بگذارید) گفت: اهداء خون اهداء زندگی و حیاتی دوباره به بشریت است.
عاصم آبادی با بیان اینکه استان ایلام تنها استان دارای یک پایگاه انتقال خون  است ولی با این وجود ،انتقال خون ایلام می تواند تامین کننده نیازهای خونی استان و همچنین استانهای هم جوار در مواقع بحران باشد .
وی با بیان اینکه حضور گرم و پرشور مردم شریف استان ایلام برای اهدای خون همواره مایه دلگرمی بیماران و نیازمندان به خون و فراورده های خونی بوده است، افزود: در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار و 635  نفر مراجعه کننده برای اهدای خون داشتیم که از این تعداد 18 هزار و ۱۷۱ نفر با داشتن شرایط جسمانی مناسبت موفق به اهدای خون شدند.
مدیر کل انتقال خون در ادامه گفت: تمامی فرآورده های خونی گرفته شده ،از اهدا کنندگان، اعم از (مستمر، باسابقه ، بار اول ) توسط سازمان انتقال خون مورد آزمایش قرار می گیرد .

عاصم آبادی گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته 2 پایگاه ثابت خونگیری در شهرستان‌های دهلران و ایوان با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که در حال انجام مراحل مناقصه و آغاز فرایند عملیاتی است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته استان ایلام رتبه دوم کشور در شاخص اهدای خون بانوان را به خود اختصاص داد،گفت: طرح آهن یاری توسط اداره کل انتقال خون استان ایلام در راستای حمایت از بانوان اهداکننده خون به مدت یک ماه از زمان دریافت خون به صورت رایگان انجام شد.
گفتنی است به مناسبت 24 خرداد ( ۱۴ژوئن ) روز جهانی اهدا کنندگان خون از تعدادی از اهداکنندگان با بالاترین شاخص اهدا خون در محل اداره کل انتقال خون استان  ایلام تجلیل به عمل آمد .
کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 900870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟