حضور وزیر صمت در سیستان و بلوچستان اقدامی مثبت و  امید بخش برای منطقه

به گزارش رکنا، وزیر صمت  در سفر به این استان با بررسی سند آمایش سرزمینی سیستان و بلوچستان، محدودیت‌ها، امکانات همچنین  بازدید از پتانسیل های بومی این منطقه، برنامه ای  برای توسعه صنعت و حل مشکلات و موانع تولید در این منطقه از ایران در نظر گرفته است.

وزیر صمت می تواند بر این اساس سند شفابخشی برای حوزه صنعت معدن و تجارت سیستان بلوچستان در نظر بگیرد و از زیر مجموعه ها نسبت به اجرایی شدن آن مطالبه گری کند.

این روند سفر به مناطق مرزی باید ادامه پیدا کند وبرای هر استان توسط وزیر صمت سندی جامع تدوین شود و به عنوان یک سند بالادستی به مدیران کل آن منطقه برای اجرا تفویض شود.

این استان یک استان استراتژیک است و وزیر صمت اشراف لازم در این حوزه ها دارد و قابلیت سرمایه گذاری بسیار زیادی دارد، کنترل نقدینگی با سرمایه گذاری به تولید کمک می کند و رشد و شکوفایی استان را رقم خواهد زد.

سرمایه گذاری در این ناحیه امنیت را به بار خواهد آورد، اشتغالِ حاصل از ایجاد کارخانه و مناطق اقتصادی و شهرک های صنعتی سیستان بلوچستان بیکاری را از بین می برد و امنیت اقتصادی ایجاد این می کند، این امنیت اقتصادی علاوه بر رشد سطح زندگی مردم، ثبات و امنیت برای کلیت کشور را به بار خواهد آورد.

کدخبر: 1041205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟