عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت در قیمت آب‌بها بازنگری کند/ مسئولان در گران کردن خدمات باید محتاط باشند

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، در پی انتشار خبری درباره قبض های میلیونی آب، هادی محمدپور تصریح کرد: ما می‌دانیم که دولت در بخش زیرساخت‌های مربوط به مسکن ملی دچار مشکلات عدیده است. همچنین بازسازی و نوسازی شبکه فرسوده‌ی آب و فاضلاب در کشور، هزاران میلیارد تومان هزینه می‌برد.

نماینده مردم گناباد در مجلس دوازدهم ادامه داد: به نظر می‌رسد افزایش آب‌بها برای این بوده که دولت موفق نشده در وزارت نیرو تأمین اعتبار کند و به همین دلیل دست در جیب مردم کرده است.

محمدپور با بیان این که" بازنگری در خصوص دهک های پایین ضروری است" تصریح کرد: این مصوبه که یک‌بار به سال 94 و یک بار هم به سال 1400 بازمی‌گردد، می توانست توسط دولت ابلاغ نشود و یا حداقل بخشی از جامعه را دربربگیرد. یعنی دقیقا از دولت انتظار داریم که در این باره بازنگری انجام دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دوازدهم تصریح کرد: در شرایطی که مردم تورم بالای 420 درصد را تجربه می‌کنند، مسئولان در گران کردن خدمات باید محتاط باشند. اگر چه می‌دانیم در بخش آب و فاضلاب، نرخ تعیین شده نسبت به بهره‌برداری عدد پایین‌تری است ولی شرایط اقتصادی مردم را باید در نظر گرفت.

 

کدخبر: 1041239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟