نحوه سرمایه گذاری در طلا؛ حتی با پول کم

در حقیقت هدف اصلی افراد از سرمایه گذاری این است که بازده مالی مثبت را داشته باشیم اما از آنجایی که عوامل مختلفی در این امر دخیل هستند، سرمایه گذاری فرایندی است که ریسک بالایی دارد. خیلی از افراد پس از شنیدن کلمه "سرمایه گذاری" تصور می‌کنند که باید پول کلان در دست داشته باشند اما این روزها حتی با پول کم هم می‌توان سرمایه گذاری کرد. گزینه‌های بسیاری برای سرمایه گذاری با مبالغ کم وجود دارد.

اولین راه: خرید طلای آب شده برای سرمایه گذاری

طلای کم کارمزد، طلای آب شده یا طلای خام را زمانی که می‌خواهیم روی طلا سرمایه گذاری کنیم بسیار می‌شنویم. یکی از راه‌های پیش روی شما برای سرمایه گذاری در طلا حتی با مبالغ کم، خرید طلای آب شده است. این روزها، بسترهای زیادی جهت خرید و فروش طلای آب شده طراحی شده‌اند و طرفداران زیادی هم دارند. طلای آب شده از ذوب شدن طلاهای زینتی دست دوم یا جواهرات شکسته به دست می‌آید. در حقیقت طلای آب شده مواد خام زرگران و جواهرسازان است. اما چیزی که اکثرمان از آن غافل بوده‌ایم، خرید و فروش طلای آب شده به عنوان یک روش از سرمایه گذاری است. طلای آب شده بر خلاف طلاهای زینتی اجرت ثابت و کمی دارند. همچنین خریدار طلا را به قیمت خرید اتحادیه طلا خریداری می‌کند و فروش آن نیز به قیمت خرید طلای اتحادیه خواهد بود.

طلای آب شده را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم که این روزهای بسترهای زیادی برای خرید طلای آب شده به صورت آنلاین طراحی شده. شما با یک سرچ ساده در گوگل می‌توانید تعداد زیادی از مراکز خرید و فروش طلای آب شده را به صورت آنلاین پیدا کنید. یکی از مزایای خرید و فروش طلای آب شده به صورت آنلاین این است که شما حتی با 50 هزار تومان هم می‌توانید سرمایه گذاری خود را شروع کنید و سود خوبی را هم تجربه خواهید کرد. مزیت دوم سامانه‌های خرید طلای آب شده این است که طلای خریداری شده شما در امنیت کامل است و هر زمان که بخواهید می‌توانید بدون نیاز به خروج از خانه خرید و فروش طلای آب شده خود را انجام دهید. یکی از بهترین سامانه‌های خرید و فروش طلای آب شده در ایران، طلاین نام دارد.

از آنجایی که امنیت طلاهای خریداری شده جهت سرمایه گذاری در خانه یکی از چالش‌های مهم سرمایه گذاران است، سرمایه گذاری در خرید طلای آب شده، طوری است که شما طلای خریداری شده را در خانه نگه نمی‌دارید. حتی نیاز نیست یک صندوق امانی برای نگهداری طلای خریداری شده خود داشته باشید. تمامی طلاهای آب شده که خریداری می‌شوند در امنیت کامل در مراکز خاصی نگهداری می‌شوند.

عیار طلای آب شده چند است؟

سوال پرتکرار دیگری که برای اکثر افراد پیش می‌آید این است که طلای آب شده چند عیار است؟ معمولا کارگاه‌های طلاسازی، طلاهایی که عیار یکسان دارند را با هم ذوب کرده و مجدد سرد می‌‌کنند. در نتیجه طلای آب شده مانند طلاهای دیگر همان درصد خلوص را دارد. با این حال تمامی طلاهای آب شده یک کد انگ به عنوان شناسنامه به همراه خود دارند که میزان عیار طلای آب شده را نشان می‌‍دهد. در حقیقت سازنده طلاهای آب شده، وزن و میزان عیار هر قطعه طلای آب شده را در شناسنامه درج میکند. این کد به صورت یک کسر است که در صورت کسر وزن قطعه طلای ذوب شده و در مخرج عیار آن را می‌نویسند.

از آنجایی که بیشتر طلاهای زینتی و خرید و فروش شده به جهت سرمایه گذاری در ایران 18 عیار هستند، طلاهای ذوب شده نیز 18 عیار هستند. اما اگر فرد طلاساز بخواهد عیار طلای ذوب شده را بالاتر ببرد از سکه‌های 22 عیار نیز هنگام ذوب کردن استفاده می‌کند. برعکس اگر بخواهند عیار طلای ذوب شده را پایین بیاورند از فلزات دیگر در هنگام ذوب نظیر نقره و مس نیز استفاده می‌کنند. واضح است که این موضوع تاثیر مستقیمی روی قیمت هر گرم از طلای ذوب شده خواهد داشت.

دومین راه: خرید طلاهای ظریف و سبک

دومین راه پیش روی شما برای سرمایه گذاری با مبالغ کم، خرید طلاهای سبک وزن با اجرت پایین است. البته این روش چندان توصیه نمی‌شود زیرا در کمترین حالت شما برای یک قطعه طلای یک گرمی، باید به اندازه قیمت طلای روز به علاوه اجرت ساخت هزینه کنید. در صورتی که برای خرید طلای آب شده شما می‌توانید کمتر از 100 هزار تومان هزینه کنید. این مقدار بسیار ناچیز سود خوبی به شما خواهد داد.

همچنین در زمان فروش طلای زینتی میزان اجرت از قیمت طلا کسر خواهد شد که در فروش طلای آب شده این گونه نیست. در کل طلاهای زینتی سبک و ظریف، به شرطی راه خوبی برای سرمایه گذاری هستند که اجرت کمی داشته باشند. با این حال هزینه‌های جانبی حتی کمترین مبلغ خرید طلای زینتی چندین برابر خرید طلای آب شده است.

طلا

مزایای سرمایه گذاری طلا با پول کم

در فرایند سرمایه گذاری با پول کم شما به افراد آگاه‌تری تبدیل خواهید شد. همچنین این امر می‌تواند به شما کمک کند که توانمندی شما در سرمایه گذاری شخصی افزایش پیدا کند. ریسک کمتر از دیگر مزایای سرمایه گذاری با پول کم است. بهتر است اگر اول راه هستید و به تازگی سرمایه گذاری را آغاز کرده‌اید با مبالغ کم اینکار را شروع کنید. می‌توانید راه‌های مختلف سرمایه گذاری را با مبالغ کم تجربه کنید و با آزمون و خطا ببینید کدام راه سود بیشتری به شما خواهد داد.

مزایای خرید طلا نیز در این راستا حائز اهمیت است. خرید طلا حتی با مبالغ کم امکان‌پذیر است، زیرا می‌توانید به جای خرید سکه یا شمش‌های بزرگ، از طلاهای کوچک یا جواهرات استفاده کنید. این روش به شما اجازه می‌دهد که به مرور زمان و با افزایش پس‌انداز خود، حجم سرمایه‌گذاری‌تان را افزایش دهید. همچنین، طلا به راحتی قابل تبدیل به پول نقد است و در مواقع نیاز می‌توانید به سرعت آن را بفروشید.

خرید طلا همچنین به شما کمک می‌کند که به تدریج با بازارهای مختلف آشنا شوید و با تغییرات قیمت‌ها و نوسانات بازار طلا آشنا شوید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی یک راه سرمایه گذاری با مبلغ بسیار پایین حتی در حد 50 هزار تومان پرداختیم. توجه داشته باشید خرید طلای ذوب شده تنها باید از سامانه‌هایی که مجوزهای لازم را دارند و یا افراد مورد اعتماد صورت بگیرد. این در صورتی است که خرید طلای زینتی با وزن سبک بسیار ساده‌تر است و از تمام طلافروشی‌های سراسر کشور می‌توان آن را تهیه کرد. با این حال امنیت یکی از موارد مهمی است که فقط در خرید طلای آب شده می‌توانید آن را تجربه کنید و در صورت خرید طلای زینتی تامین امنیت آن بر عهده خودتان خواهد بود.

کدخبر: 1041162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟